Предметом вивчення  навчальної дисципліни є теоретичні та практичні засади з прогнозування та проектування соціально-виховної роботи.

Міждисциплінарні зв'язки: «Соціальна педагогіка», «Технології соціально-педагогічної роботи», «Технології роботи з різними групами клієнтів», «Технології соціальної роботи», «Методи соціальної роботи».

Метою вивчення навчальної дисципліни «Прогнозування та проектування соціально-виховної роботи» є надання базових знань щодо науково-методичних засад прогнозування та проектування як дієвого інструменту соціально-виховної роботи та формування науково-практичних навичок розробки, моніторингу та оцінювання ефективності проектів соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Прогнозування та проектування соціально-виховної роботи» є: вивчення основ соціально-педагогічного прогнозування у соціально-виховній роботі з дітьми та молоддю; вивчення основ соціального проектування як сучасної технології соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю; вивчення особливостей моніторингу та оцінювання соціальних проектів соціально-педагогічної роботи; розуміння організаційних аспектів запровадження проектної діяльності соціально-виховної діяльності; вивчення теоретико-практичних особливостей наукового супроводу розробки, впровадження, моніторингу та оцінювання проектів соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю.

У результаті вивчення навчальної дисципліни «Прогнозування та проектування соціально-виховної роботи»студент повинен знати: теоретичні основи педагогічного прогнозування та проектування у соціально-виховній роботі; основні підходи наукового супроводу розробки та реалізації соціальних проектів соціально-виховної роботи; теоретико-методичні засади моніторингу та оцінювання проектів соціально-виховної роботи; теоретичні підходи до розробки проектів державних та недержавних організацій з питань соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю.

У результаті вивчення навчальної дисципліни «Прогнозування та проектування соціально-виховної роботи»студент повинен вміти: обґрунтовувати прогнозні перспективи розвитку соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю на різних рівнях (індивідуальний, групи, громади, країни), у державних та недержавних соціальних інституціях; розробляти проекти соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю; будувати науково обгрунтоване оцінювання проектів соціально-виховної роботи; виконувати відповідні менеджерські функції щодо організації розробки та впровадження проектів соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю.