Метою викладання навчальної дисципліни «Патопсихологія» є розширення науково-категоріального апарату та формування системи понять, що описують види та прояви порушень психічної діяльності, а також формування уявлень про підходи до розуміння норми та патології психічного розвитку.

Основними завданнями вивчення дисциплiни       Психологічні основи Паблік Рілейшнз» є:

  • показати місце та значення знань даної галузі психологічних знань в структурі професійної підготовки практичних психологів та інших соціально-психологічних спеціальностей;
  • сформувати уміння бачити та діагностувати ознаки психічних порушень, засобами клінічного інтерв’ю, патопсихологічного інструментарію діагностики та організації терапевтичної взаємодії,
  • сформувати уявлення про види, стадії, ознаки та особливості перебігу психічних порушень;
  • розкрити зміст понять: «відхилення психічного розвитку», «синдром» «невроз», «психоз», «порушення особистісного розвитку», «аффективні порушення», «порушення свідомості», «синдроми дитячого віку», «патологічні прояви поведінки».
  • опанувати методи діагностування психічних порушень;
  • встановити критерії диференціювання «норми» та «патології» психічного розвитку та особливості взаємодії із Клієнтами із різними видами порушень;
  • сформувати уявлення про засоби надання психологічної допомоги різним групам Клієнтів, що мають ознаки психічних порушень.

 

Міждисциплінарні зв’язки.  Зміст курсу «Патопсихологія» тісно пов’язаний із такими дисциплінами: «Загальна психологія», «Вікова психологія», «Психодіагностика», «Основи психокорекції», «Основи психотерапії».

Зміст дисципліни охоплює  два модулі. У межах першого модуля «Методологічні основи патопсихології»  студенти  знайомляться з загально-психологічними основами патопсихології, її  місцем в системі психологічних наук;  Принципами побудови та методами патопсихологічної діагностики; Кваліфікацією порушень психічного розвитку. Неврозами та психозами: причинами та критеріями діагностики.

 У другому модулі «Дитяча патопсихологія» студенти вивчають  причини та фактори дитячої невротизації. Системні неврози; Дитячі страхи та депресії; ГРДУ (гіперкінетичний розлад з дефіцитом уваги) та поведінкові розлади дитячого віку; Розлади харчування: нервова анорексія та булімія.