Метою викладання навчальної дисципліни «Патопсихологія» є розширення науково-категоріального апарату та формування системи понять, що описують види та прояви порушень психічної діяльності, а також формування уявлень про підходи до розуміння норми та патології психічного розвитку.
Основними завданнями вивчення дисциплiни Психологічні основи Паблік Рілейшнз» є:
- показати місце та значення знань даної галузі психологічних знань в структурі професійної підготовки практичних психологів та інших соціально-психологічних спеціальностей;
- сформувати уміння бачити та діагностувати ознаки психічних порушень, засобами клінічного інтерв’ю, патопсихологічного інструментарію діагностики та організації терапевтичної взаємодії,
- сформувати уявлення про види, стадії, ознаки та особливості перебігу психічних порушень;
- розкрити зміст понять: «відхилення психічного розвитку», «синдром» «невроз», «психоз», «порушення особистісного розвитку», «аффективні порушення», «порушення свідомості», «синдроми дитячого віку», «патологічні прояви поведінки».
- опанувати методи діагностування психічних порушень;
- встановити критерії диференціювання «норми» та «патології» психічного розвитку та особливості взаємодії із Клієнтами із різними видами порушень;
- сформувати уявлення про засоби надання психологічної допомоги різним групам Клієнтів, що мають ознаки психічних порушень.
Міждисциплінарні зв’язки. Зміст курсу «Патопсихологія» тісно пов’язаний із такими дисциплінами: «Загальна психологія», «Вікова психологія», «Психодіагностика», «Основи психокорекції», «Основи психотерапії».
Зміст дисципліни охоплює два модулі. У межах першого модуля «Методологічні основи патопсихології» студенти знайомляться з загально-психологічними основами патопсихології, її місцем в системі психологічних наук; Принципами побудови та методами патопсихологічної діагностики; Кваліфікацією порушень психічного розвитку. Неврозами та психозами: причинами та критеріями діагностики.
У другому модулі «Дитяча патопсихологія» студенти вивчають причини та фактори дитячої невротизації. Системні неврози; Дитячі страхи та депресії; ГРДУ (гіперкінетичний розлад з дефіцитом уваги) та поведінкові розлади дитячого віку; Розлади харчування: нервова анорексія та булімія.
- Викладач: Євтушенко Ірина Володимирівна
- Викладач: Святенко Юлія Олександрівна