Основи психоконсультування та психокорекції
- Викладач: Лелюх-Степанчук Ольга Олександрівна
Психодіагностика (для ПО)
- Викладач: Лелюх-Степанчук Ольга Олександрівна
Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни за вибором студентів «Студія тренінгових технологій» складена відповідно для cпеціальності 012 «Дошкільна освіта» освітньо-професійного рівня «Магістр»
Предметом навчальної дисципліни є організація та проведення корекційно-розвивальних тренінгів в ЗДО.
Вибіркова навчальна дисципліна «Студія тренінгових комунікацій» дозволяє набути студентам додаткових фахових компетенцій при опануванні циклу дисциплін професійної підготовки. Програма курсу побудована на основі новітніх теоретичних, експериментальних та прикладних розробок в галузі «Психології спілкування» та «Соціальної педагогічної психології». В курсі освітлені закономірності та механізми міжособистісного спілкування, сучасні теорії та моделі професійного педагогічного спілкування.
ІІ. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета курсу – відповідно до вимог освітньої програми та професійної діяльності керівників закладів дошкільної освіти студенти мають оволодіти навичками побудови тренінгових програм, підбором відповідних вправ та тренінгових технологій, ефективному веденню групи з метою розвитку комунікативних навичок учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти.
Основні завдання курсу «Студія тренінгових технологій»
полягають у:
- оволодінні майбутніми вихователями основними поняттями, завданнями та змістом навчальної дисципліни;
- розкритті сутності, завдань, змісту та форм тренінгової роботи вихователя;
- ознайомленні студентів з найбільш поширеними в практиці роботи з дітьми дошкільного віку методів та прийомів комунікативного спрямування;
- формування у студентів практичних навичок проведення тренінгових (практичних) занять з дітьми та батьками.
В процесі вивчення курсу майбутні фахівці повинні знати:
- значення навчальної дисципліни для фахової підготовки, завдання курсу, основні поняття;
- історію і теоретичні засади тренінгової діяльності;
- поняття про комунікативну діяльність, її мету, сутність, принципи;
- місце та роль тренінгу в професійній діяльності;
- принципи та методи побудови тренінгових програм;
- структуру та методику проведення тренінгового заняття;
- вимоги до проведення тренінгових вправ, комунікативних ігор.
На основі цих знань повинні бути сформовані уміння:
- планувати та організовувати корекційно-розвивальну діяльність відповідно до потреб вихованців;
- розробляти тренінгові (практичні) розвивальні заняття комунікативного спрямування ;
- сприяти стимулюванню та удосконаленню розвитку комунікативних функцій у дітей та дорослих (батьків та членів педагогічного колективу);
- здійснювати просвітницьку діяльність серед різних верств населення;
- здійснювати самоаналіз (рефлексія) власної професійної діяльності;
- підвищувати рівень психолого-педагогічної культури.
Організація навчальної діяльності в ході вивчення зазначеного курсу відбувається на засадах кредитно-модульної системи у поєднанні з рейтинговою технологією оцінювання, що забезпечує як системотвірний фактор фахової підготовки, так і мотиваційний.
Тренінгові заняття спрямовані передусім на розвиток особистості, формування ефективних комунікативних умінь, засвоєння навичок як ділового спілкування майбутніх фахівців дошкільної освіти, так і неформального, формування впевненості в собі та зниження тривожності у спілкуванні, стійку мотивацію до саморозвитку, ознайомлення з тренінговими технологіями для учасників освітнього процесу ЗДО.
У процесі вивчення курсу передбачається:
розвиток комунікативних навичок, які зміцнюють соціальні зв'язки;
розвиток соціально-перцептивної чутливості, соціального уявлення про людину,
здатність до емпатії, співпереживання, створення у особистості відчуття, що її розуміють і приймають;
розвиток здатності до самоаналізу, самопізнання, навичок ведення позитивного внутрішнього діалогу про самого себе;
усвідомлення своєї позиції у спілкуванні з одногрупниками, викладачами;
розуміння й аналіз своєї установки під час сприймання різних людей; оволодіння способами вираження своїх емоцій (як позитивних, так і
негативних);
навчання конструктивним способам виходу з конфліктних ситуацій, вираження своїх почуттів і переживань без конфліктів і насилля;
формування й розвиток здібностей прогнозувати поведінку іншого, передбачати свій вплив на нього;
формування активної соціальної позиції учасників і розвиток у них здатності ефективно взаємодіяти з оточуючими;
розвиток уміння й потреби в пізнанні інших людей, гуманному ставленні до них;
оволодіння навичками розробки розвивально-корекційних програм для дітей дошкільного віку;
ознайомлення з тренінговими технологіями та формування умінь конструювання тренінгів для учасників освітнього процесу ЗДО.
Завданнями курсу є розвиток умінь:
підтримувати педагогічне спілкування, психологічно стимулювати активність партнера;
використовувати соціально-психологічні характеристики комунікативної ситуації для реалізації своєї стратегічної лінії;
прогнозувати можливі шляхи розвитку комунікативної ситуації, в рамках якої розгортається спілкування;
психологічно налаштовуватись на емоційний тон партнерів зі спілкування;
розробляти розвивально-корекційні програми для дітей дошкільного віку;
конструювати тренінги для учасників освітнього процесу ЗДО (дітей дошкільного віку, батьків та вихователів).
- Викладач: Корх Віра Михайлівна
Освітній компонент «Іноземна мова фахового спрямування (іншомовна комунікація)» передбачає роботу над формуванням у студентів англомовної
комунікативної компетентності та покращенням навичок роботи з англомовною
літературою з фаху.
- Викладач: Лук'янчук Світлана Федорівна
- Викладач: Волошина Вікторія Валентинівна
Курс вибіркового блоку "Практична психологія"
- Викладач: Севастюк Мар'яна Степанівна
Нормативна дисципліна "Організація наукових досліджень"
Для здобувачів Факультету фізичного виховання, спорту і здоров'я
ОР - другий (магістерський) рівень
Термін викладання - перший навчальний семестр
Викладач - Родінова Наталія Леонідівна, доцент кафедри ЮНЕСКО з наукової освіти
- Викладач: Родінова Наталія Леонідівна
Пспеціальність 053 Психологія (психологія розвитку особистості) бакалавр
- Викладач: Матвієнко Ірина Андріївна
Кондратюк Олена Михайлівна, доцент кафедри ПОІП
- Викладач: Кондратюк Олена Михайлівна
Даний курс створено для:
– оволодіння майбутніми учителями початкової школи дидактико-методичною та предметно-математичною компетентностями, відповідно типовим освітнім програмам з математики для учнів початкової школи
- Викладач: Себало Людмила Ігорівна
Вибіркова дисципліна студентів 2 МГПН
- Викладач: Янковська Інна Миколаївна
Вибіркова дисципліна студентів 2 курсу Початкова освіта
- Викладач: Янковська Інна Миколаївна
- Викладач: Коханко Оксана Григорівна
- Викладач: Бакка Тамара Володимирівна
- Викладач: Богомаз Оксана Юріївна
- Викладач: Кравченко Оксана Юріївна
- Викладач: Задорожна Ольга Миколаївна
- Викладач: Ревін Фрол Геннадійович
У курсі розкрито актуальні питання основних напрямів немедичної психотерапії як професійної діяльності й процесу психологічної допомоги. Представлено класичні напрями психо- терапії, такі як психоаналіз, поведінкова, клієнт-центрована, тілесна, інтерперсональна психотерапія, гештальт-терапія та інші. Сучасні напрями психотерапевтичного знання розкрито з чотирьох точок зору (суть психотерапії, генеза неврозу, техніки психотерапії й результат психотерапевтичного впливу).
- Викладач: Унінець Ірина Михайлівна
У курсі розкрито актуальні питання основних напрямів немедичної психотерапії як професійної діяльності й процесу психологічної допомоги. Представлено класичні напрями психо- терапії, такі як психоаналіз, поведінкова, клієнт-центрована, тілесна, інтерперсональна психотерапія, гештальт-терапія та інші. Сучасні напрями психотерапевтичного знання розкрито з чотирьох точок зору (суть психотерапії, генеза неврозу, техніки психотерапії й результат психотерапевтичного впливу).
- Викладач: Унінець Ірина Михайлівна