Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни за вибором студентів «Студія тренінгових технологій» складена відповідно для cпеціальності 012 «Дошкільна освіта» освітньо-професійного рівня «Магістр»

Предметом навчальної дисципліни є організація та проведення корекційно-розвивальних тренінгів в ЗДО.

Вибіркова навчальна дисципліна «Студія тренінгових комунікацій» дозволяє набути студентам додаткових фахових компетенцій при опануванні циклу дисциплін професійної підготовки. Програма курсу побудована на основі новітніх теоретичних, експериментальних та прикладних розробок в галузі «Психології спілкування» та «Соціальної педагогічної психології». В курсі освітлені закономірності та механізми міжособистісного спілкування, сучасні теорії та моделі професійного педагогічного спілкування.

ІІ. Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета курсу – відповідно до вимог освітньої програми та професійної діяльності керівників закладів дошкільної освіти студенти мають оволодіти навичками побудови тренінгових програм, підбором відповідних вправ та тренінгових технологій, ефективному веденню групи з метою розвитку комунікативних навичок учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти.

Основні завдання   курсу   «Студія тренінгових технологій»

полягають у:

-                  оволодінні майбутніми вихователями основними поняттями, завданнями та змістом навчальної дисципліни;

-                  розкритті сутності, завдань, змісту та форм тренінгової роботи вихователя;

-                  ознайомленні студентів з найбільш поширеними в практиці роботи з дітьми дошкільного віку методів та прийомів комунікативного спрямування;

-                  формування у студентів практичних навичок проведення тренінгових (практичних) занять з дітьми та батьками.

В процесі вивчення курсу майбутні фахівці повинні знати:

-       значення       навчальної        дисципліни        для                        фахової          підготовки, завдання курсу, основні поняття;

-       історію і теоретичні засади тренінгової діяльності;

-       поняття       про      комунікативну        діяльність,       її     мету, сутність, принципи;

-       місце та роль тренінгу в професійній діяльності;

-       принципи та методи побудови тренінгових програм;

-       структуру та методику проведення тренінгового заняття;

-       вимоги до проведення тренінгових вправ, комунікативних ігор.

 

На основі цих знань повинні бути сформовані уміння:

-      планувати та організовувати корекційно-розвивальну діяльність відповідно до потреб вихованців;

-      розробляти тренінгові (практичні) розвивальні заняття комунікативного спрямування ;

-      сприяти стимулюванню та удосконаленню розвитку комунікативних функцій у дітей та дорослих (батьків та членів педагогічного колективу);

-      здійснювати просвітницьку діяльність серед різних верств населення;

-      здійснювати самоаналіз (рефлексія) власної професійної діяльності;

-      підвищувати рівень психолого-педагогічної культури.

Організація навчальної діяльності в ході вивчення зазначеного курсу відбувається на засадах кредитно-модульної системи у поєднанні з рейтинговою технологією оцінювання, що забезпечує як системотвірний  фактор фахової підготовки, так і мотиваційний.

Тренінгові заняття спрямовані передусім на розвиток особистості, формування ефективних комунікативних умінь, засвоєння навичок як ділового спілкування майбутніх фахівців дошкільної освіти, так і неформального, формування впевненості в собі та зниження тривожності у спілкуванні, стійку мотивацію до саморозвитку, ознайомлення з тренінговими технологіями для учасників освітнього процесу ЗДО.

У процесі вивчення курсу передбачається:

розвиток комунікативних навичок, які зміцнюють соціальні зв'язки;

розвиток соціально-перцептивної чутливості, соціального уявлення про людину,

здатність       до     емпатії,      співпереживання,         створення                                  у       особистості відчуття, що її розуміють і приймають;

розвиток здатності до самоаналізу, самопізнання, навичок ведення позитивного внутрішнього діалогу про самого себе;

усвідомлення         своєї      позиції       у     спілкуванні        з одногрупниками, викладачами;

розуміння й аналіз своєї установки під час сприймання різних людей; оволодіння способами вираження своїх емоцій (як позитивних, так і

негативних);

навчання конструктивним способам виходу з конфліктних ситуацій, вираження своїх почуттів і переживань без конфліктів і насилля;

формування й розвиток здібностей прогнозувати поведінку іншого, передбачати свій вплив на нього;

формування активної соціальної позиції учасників і розвиток у них здатності ефективно взаємодіяти з оточуючими;

розвиток      уміння     й    потреби      в    пізнанні     інших                                 людей,     гуманному ставленні до них;

оволодіння навичками розробки розвивально-корекційних програм для дітей дошкільного віку;

ознайомлення з тренінговими технологіями та формування умінь конструювання тренінгів для учасників освітнього процесу ЗДО.

Завданнями курсу є розвиток умінь:

підтримувати       педагогічне       спілкування,                                           психологічно    стимулювати активність партнера;

використовувати соціально-психологічні характеристики комунікативної ситуації для реалізації своєї стратегічної лінії;

прогнозувати можливі шляхи розвитку комунікативної ситуації, в рамках якої розгортається спілкування;

психологічно        налаштовуватись         на     емоційний                                           тон                                 партнерів                                           зі спілкування;

розробляти розвивально-корекційні програми для дітей дошкільного віку;

конструювати тренінги для учасників освітнього процесу ЗДО (дітей дошкільного віку, батьків та вихователів).

 

 






Освітній компонент «Іноземна мова фахового спрямування (іншомовна комунікація)» передбачає роботу над формуванням у студентів англомовної комунікативної компетентності та покращенням навичок роботи з англомовною літературою з фаху.

Курс вибіркового блоку "Практична психологія"

Нормативна дисципліна "Організація наукових досліджень"

Для здобувачів Факультету фізичного виховання, спорту і здоров'я

ОР - другий (магістерський) рівень

Термін викладання - перший навчальний семестр

Викладач - Родінова Наталія Леонідівна, доцент кафедри ЮНЕСКО з наукової освіти

Пспеціальність 053 Психологія (психологія розвитку особистості) бакалавр

Даний курс створено для: 

–       оволодіння майбутніми учителями початкової школи дидактико-методичною та предметно-математичною компетентностями, відповідно типовим освітнім програмам з математики для учнів початкової школи

 Вибіркова дисципліна студентів 2 МГПН

   Вибіркова дисципліна студентів 2 курсу Початкова освіта

У курсі розкрито актуальні питання основних напрямів немедичної психотерапії як професійної діяльності й процесу психологічної допомоги. Представлено класичні напрями психо- терапії, такі як психоаналіз, поведінкова, клієнт-центрована, тілесна, інтерперсональна психотерапія, гештальт-терапія та інші. Сучасні напрями психотерапевтичного знання розкрито з чотирьох точок зору (суть психотерапії, генеза неврозу, техніки психотерапії й результат психотерапевтичного впливу).

У курсі розкрито актуальні питання основних напрямів немедичної психотерапії як професійної діяльності й процесу психологічної допомоги. Представлено класичні напрями психо- терапії, такі як психоаналіз, поведінкова, клієнт-центрована, тілесна, інтерперсональна психотерапія, гештальт-терапія та інші. Сучасні напрями психотерапевтичного знання розкрито з чотирьох точок зору (суть психотерапії, генеза неврозу, техніки психотерапії й результат психотерапевтичного впливу).