Освытный компонент: Риторика 
Для груп Історико-філософського факультету.
Загальна кількість годин: 90 год.

Лекції: 18 год.
Семінарські заняття: 16 год.
Форма контролю: залік.

  

Програма нормативної навчальної дисципліни «Організація наукових досліджень» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців освітнього рівня «Магістр» усіх галузей та спеціальностей.

Обсяг: 3 кредити ECTS - 90 год.

Лекції - 14 год.
Семінарські зан. - 20 год.

Самостійна робота - 56 год.
Форма контролю - іспит.

Програма нормативної навчальної дисципліни «Організація наукових досліджень» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців освітнього рівня «Магістр» усіх галузей та спеціальностей.

Обсяг: 3 кредити ECTS - 90 год.

Лекції - 14 год.
Семінарські зан. - 20 год.

Самостій робота - 56 год.
Форма контролю - іспит.

Нормативний курс для студентів-культурологів (бакалаврат, 3-й рік навчання)

Профільний курс для студентів-філософів (бакалаврат, 4-й рік навчання)

Розгляд картини становлення і розвитку філософської думки на теренах України від давньоруської доби до сьогодення.

Курс розроблено на основі міжгалузевих досліджень у сфері аналізу філософських принципів бізнес-діяльності (спец. "Культурологія", ОКР "бакалавр")

Навчальна дисципліна ставить завдання дослідження спроб визначення предмету метафізики; представлення безумовності як думки про два світи; аналіз історичних спроб розуміння буття; осмислення трансцендуючого континуума буття; розмисли над формами і структурами абсолютності.

Для досягнення професійного успіху та визнання майбутнім випускникам філософських спеціальностей, окрім володіння професійними навичками та знаннями, необхідно розуміння основ професійної етики.
Дисципліна «Професійна етика» допоможе студенту познайомитися із нормативною документацією та вимогами до педагога, наукового працівника, психолога та представників суміжних спеціальностей, розібратися з неминучими питаннями моральних конфліктів, неетичної поведінки, будувати конструктивну взаємодію з колегами, партнерами, учнями та клієнтами, дотримуватися етичного кодексу та корпоративної етики, знати про роботу етичних комісій.

Здобуті знання з цієї дисципліни обов’язково знадобляться у роботі як у корпоративних закладах, так і у приватній сфері.

Згідно плану навчального процесу дисципліна «Риторика» є вибірковою із циклу загальної підготовки бакалаврів. Викладання курсу ведеться з урахуванням міждисциплінарних зв’язків з дисциплінами «Філософія», «Логіка», «Культурологія», «Релігієзнавство» та дисциплін інших циклів навчального плану даної освітньої програми.

Метою викладання навчальної дисципліни «Риторика» полягає у підготовці кваліфікованих фахівців, які володіють навичками виголошення публічних промов, в яку входить вміння донести матеріал аудиторії, контроль аудиторією та вміння переконувати.

 Основними завданнями вивчення дисципліни «Риторика» є необхідність навчитися розробляти предметну царину ораторської промови через підбір відповідного матеріалу; уміння будувати аргументацію для обґрунтування власних тез, критику інших відомих положень з певної теми; структурувати промову та забезпечити зв'язок з окремими її частинами; застосовувати прийоми виразності при підготовці тексту промови; запам’ятовувати промову за допомогою спеціальних засобів; виголошувати промову з використанням невербальних прийомів впливу на аудиторію, формування власного риторичного стилю на засадах гуманістичного риторичного ідеалу та комунікативної компетентності в основних жанрах красномовства.

Курс належить до циклу професійної підготовки за ОНП "Теоретична та практична філософія", освітнього рівня "Магістр". 

Дана сторінка передбачає висвітлення інформації та матеріалів для практичної підготовки студентів спеціальності 033 "Філософія".

Освітня компонента належить до циклу загальної підготовки в межах ОНП "Теоретична та практична філософія", освітнього рівня "Магістр".

Освітня компонента належить до циклу науково-предметної підготовки для  ОНП "Теоретична та практична філософія", освітнього рівня "Магістр".

Шушкевич Євгеній Миколайович, к.філос.н., старший викл. кафедри філософії  Факультету філософії та суспільствознавства.

Курс "Філософська пропедевтика", для студентів групи 1 філос. Факультету філософії та суспільствознавства. 

24 год. лекцій
28 год. семінарських занять.

38 год. самостійна робота.

Шушкевич Є.М., старший викл. кафедри філософії Факультету філософії та суспільствознавства.

Курс "Основи науково-дослідницької роботи", для студентів групи 2 філос. Факультету філософії та суспільствознавства.

Мета дисципліни "Антропотехносоціогенез ХХ-ХХІ ст. полягає у розгляді практик, які викликав техногенез, нових зон дії людини, які до ХХІ ст. були неможливими. Курс націлений визначити міру інноваційних впливів на особистість і зясувати сучасні способи духовного збагачення світу. 

Предмет вивчення навчальної дисципліни: важливі питання провідних розділів філософії.

Міждисциплінарні зв'язки: історія філософії, метафізика, епістемологія та філософія науки, феноменологія, філософія освіти, основи наукових досліджень.

Мета і завдання навчальної дисципліни: формування у майбутніх фахівців наукового уявлення про сучасний стан основних питань метафізики, діалектики, гносеології, епістемології та філософії науки, праксеології, натурфілософії, філософської антропології, філософії культури, соціальної філософії, філософії історії, філософської методології.

Метою курсу є опанування навичок публічного виголошення ораторських промов.

Предметом дисципліни є вибір і розробка теми публічного виступу, як інструменту побудови успішної карєри, техніко-практичні аспекти ораторського мистецтва.  

Мета курсу: дати методичний та теоретичний матеріал для отримання вихідних знань з філософії як навчальної дисципліни, забезпечити глибоке засвоєння особливостей філософського осмислення дійсності, спрямувати студентів на самостійні роздуми над питання загальнолюдських цінностей.

Завданнями курсу є представлення широкого кола методологічних підходів і теоретичних систем філософії як духовної творчості та побудуити інтерес до філософії

Метою курсу є надання методологічного матеріалу для отримання необхідних знань з сучасної практичної філософії, як навчальної дисципліни, забезпечити засвоєння спеціфіки свободного осягнення дійсності, спрямувати студентів на розуміння практики як свободного поля діяльності духовних сутностей.

Завданням курсу є розширення знань студентів про сучасну практичну філософію, ознайомлення з новими підходами до вирішення проблем на підставах свободної волі. Та сприяти переконанності в принциповій вадливості для кожної лдини автономного світоглядного самовизначення.

Предметом курсу є еволюційний рух всезагальної, універсальної, самостійної міри, що показує відношення людини зі світом, з собою і місце людини в світі.

Метою курсу є укріплення знань студентів у відношенні світового та вітчизняного історико-філософського процесу, акцентування уваги на наскрізних ідеях епохальних моментів, з виявлення власного "часового" підходу певної історичності.

Предметом вивчення навчальної дисципліни «Теорія пізнання та
епістемологія» складеної відповідно до освітньо-професійної програми
підготовки бакалаврів напрямів підготовки 6.020301 – «Філософія» є процес
пізнання, а також знання, його будова та структура, етичні засади
функціонування науки.
Міждисциплінарні зв’язки: «Історія філософії», «Логіка», «Соціальна
філософія», «Психологія», «Історія науки» та інші дисципліни.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Епістемологія як наука
2. Зародження теоретичного знання. Раціональний та містичний способи
пізнання
3. Діалектика як спосіб пізнання
4. Позитивістська парадигма пізнання та некласична епістемологія
Мета викладання навчальної дисципліни «Теорія пізнання та
епістемологія» полягає у тому, щоб ознайомити студентів з історичним
контекстом формування теорії пізнання та ввести в дискурс сучасної
епістемології, допоїти у формуванні власного бачення гносеологічних проблем.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорія пізнання та
епістемологія»: є порівняння двох основних типів епістемології; розкриття
основних способів пізнання; ознайомлення з основними творами, що містять
гносеологічну та епістемологічну проблематику; означення перспектив
розвитку епістемології.

Навчальна дисципліна «Історія філософії в Україні» є нормативним курсом для підготовки студентів із спеціальності «філософія і практична психологія», «філософія і суспільствознавство» та «релігієзнавство  і практична психологія». Основним завданням курсу є  висвітлення питання про закономірність становлення вітчизняної філософії, її специфічних рис і характерних особливостей. З цією ціллю у даному курсі послідовно викладаються основні етапи історії української філософії, аналізуються основні проблеми, питання, які цікавили українських мислителів.

проведення екзаменаційного випробування

Метою викладання навчальної дисципліни «Філософія» є:

1. Залучення студентів до базової філософської проблематики, що є результатом її історичного розвитку і яка буде поглиблено вивчатися на основі спеціальних дисциплін, передбачених програмою підготовки бакалавра різних напрямків;

2. Формування вузлових пунктів зв’язку світогляду людини і філософського типу мислення.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Філософія» є формування навичок критичного раціонального мислення та відповідальної інтелектуальної культури; систематизація знань студентів щодо основних підходів до визначення поняття філософії упродовж її історії; розкриття фундаментальних основ філософського ставлення до світу і людини; формувати вміння аргументовано висловлювати власні думки і толерантно сприймати інші.

Актуальність пропонованого курсу обумовлена важкістю засвоєння філософського світогляду, як теоретичної форми мислення, та її основних розділів без попередньої підготовки.  Тому «Філософська пропедевтика» при підготовці фахівців з філософії традиційно посідає провідне місце і є своєрідним вступом до філософії. Дисципліна окреслює основні історичні етапи становлення філософської думки, розділи філософії, знайомить студентів з категоріальним апаратом. З іншого боку, враховуючи складність сучасних українських реалій, дана дисципліна, розглядаючи такі питання, як: світогляд, суспільство, практика, комунікація, цінність тощо – допомагаю студенту влитися і в реальне життя. На сьогодні це неабияк важко для молодої людини, що стикається з величезними потоками інформації та дезінформації, маніпуляції та різноманітних оман. Тому в даний курс включено модуль з філософської дисципліни Риторика.