Мета вивчення дисципліни – формування у майбутніх фахівців комплексу знань щодо
теоретичних питань міжнародної конкурентоспроможності на усіх її структурних рівнях, а
також вироблення навичок практичного використання знань процесів міжнародної
конкуренції для ефективного управління міжнародною конкурентоспроможністю.
Завдання курсу: засвоєння студентами термінологічного апарату у сфері
міжнародної конкуренції та вивченні ключових проблем міжнародної конкуренції та
конкурентоспроможності країн.

Курс "Міжнародна економіка" передбачає послідовний цільовий виклад основних питань міжнародних економічних відносин.

Мета курсу: сформувати систему теоретичних знань, вмінь та практичних навичок у галузі міжнародної економіки, форм, методів та механізмів реалізації міжнародних економічних відносин.

 Завдання курсу:

  • озброїти студентів знаннями щодо сутності міжнародної економічної системи та закономірностей її розвитку;
  • навчити аналізувати і оцінювати політико-правове, економічне, соціально-культурне середовище міжнародних економічних відносин та інфраструктуру міжнародної економічної діяльності;
  • допомогти освоїти методи і механізми сучасної системи регулювання міжнародних економічних відносин;
  • навчити аналізувати структуру та тенденції розвитку сучасного світового ринку товарів і послуг;
  • опанувати знаннями щодо сучасних тенденцій міжнародного руху факторів виробництва, капіталу, механізму міжнародної валютної системи, методології міжнародної розрахунків, розуміння логіки, напрямків і форм розвитку процесів міжнародної економічної інтеграції;
  • навчити визначати сутність глобальних проблем сучасності та механізмів їх вирішення;
  • сформувати вміння використовувати одержані знання у практичній зовнішньоекономічній діяльності України, враховуючи тенденції і перспективи світогосподарського розвитку.

 

Предметом курсу є: система міжнародних економічних відносин, що складається між національними економіками країн світу в умовах інтернаціоналізації та глобалізації.

Предметом вивчення  навчальної дисципліни «Національні моделі економічних систем» є закономірності та принципи функціонування сучасних національних моделей економічних систем.

Метою викладання навчальної дисципліни «Національні моделі економічних систем» є засвоєння суті, особливостей і базових інститутів національних моделей економіки; опанування теоретико-методологічними засадами їх ідентифікації; набуття навичок розкриття чинників становлення, функціонування та розвитку цих моделей.

Програма навчальної дисципліни «Стратегії бізнесу» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів, спеціальності 051 «Економіка»

Мета і завдання. Метою є здобуття студентами необхідних знань щодо історії, принципів, цілей, завдань, функцій, механізмів створення і функціонування національного фондового ринку, сучасного і перспективного виходу України на світовий фондовий ринок, а також уміння практичного застосування цих знань.

Завдання:

  • виявити особливості функціонування національного ринку цінних паперів;
  • з’ясувати роль та сутність державного регулювання фондових ринків;
  • розглянути економіко-правову сутність різноманітних видів цінних паперів та діяльність фондових бірж;
  • розглянути інфраструктуру ринку цінних паперів, діяльність фінансових інститутів та саморегулівних організацій, які надають своїм клієнтам  послуги на ринку  цінних  паперів;
  • визначити роль інституційних інвесторів (інститутів спільного інвестування, недержавних пенсійних фондів, банків, страхових компаній тощо) у здійсненні операцій з цінними паперами;
  • надати можливість формування у майбутніх фахівців чіткого уявлення про зміст роботи на національному фондовому ринку, що визначатимуть подальший розвиток фондового ринку України.

Мета і завдання – формування системи теоретичних і прикладних компетентностей про категорії, поняття та механізми функціонування та розвитку системи освіти. Завдання: формування компетентностей у галузі надання освітніх послуг; надання студентам у доступній формі та на науковій основі ґрунтовних знань про процеси, що відбуваються у освітній сфері нашої країни.

Основні теми програми: Економіка освіти як наука та навчальна дисципліна. Освіта в економічних концепціях. Результати діяльності у сфері освіти. Освіта в сучасних умовах економіки. Освітній потенціал: сутність, структура та оцінка. Розвиток освітнього потенціалу та його роль у суспільному прогресі. Освітня діяльність: сутність та її організація. Держава і освіта. Фінансовий механізм освіти в сучасних умовах. Соціально-економічна ефективність освітньої діяльності. Навчальний заклад як суб’єкт господарювання. Система кошторисного фінансування навчальних закладів. Менеджмент і маркетинг у сфері освіти. Кадровий потенціал навчального закладу. Навчально-матеріальна база освіти. Перспективи розвитку освіти в умовах становлення інформаційного суспільства. Особливості організації та розвитку освіти в країнах світу.

Мета і завдання – формування ринково орієнтованого економічного світогляду і знань щодо методів прийняття оптимальних господарських рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання. Завдання: надання знань про базові положення мікроекономічної теорії; прищеплення навичок використання інструментарію мікроекономічного аналізу; підготовка до вивчення прикладних дисциплін, що базуються на мікроекономічній теорії; формування уявлення у студентів про те, що успіх будь-якого бізнесу залежить не лише від наявності стартового капіталу і підприємницького таланту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях та вміння їх ефективно використовувати.

Завдання: вивчення методології поглибленого пізнання мікроекономіки, багатофакторного аналізу поведінки споживача, набуття вмінь визначати поведінку суб'єктів господарювання залежно від зміни мікро- та макроекономічних чинників.

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни "Бухгалтерський облік та аудит" (шифр) складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів галузі знань 05 - Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 - Економіка.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є господарська діяльність підприємства, його активи, власний капітал, пасиви, зобов'язання, бухгалтерська і фінансова документація, а також принципи її перевірки (аудит).

Програма нормативної навчальної дисципліни "Статистика. Економічна статистика" (шифр ПП12) складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців освітнього рівня бакалавр, галузі знань 05 - Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 - Економіка.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є кількісний бік суспільного життя, який знаходить своє відбиття у конкретних розмірах і кількісних співвідношеннях суспільних явищ і процесів.

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Економіка і фінанси підприємства» (шифр ПП07) складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра, галузь знань: 05 – Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 – Економіка.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є система виробничих і фінансових відносин на підприємстві, які формуються і розвиваються відповідно до особливостей вияву загальних об’єктивних економічних законів, специфічних закономірностей, характерних для галузі господарства.

Програма нормативної навчальної дисципліни “Макроекономічна політика” складена відповідно до освітньо-професійної (освітньо-наукової) програми підготовки фахівців освітнього рівня магістр, галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», спеціальності 051 «Економіка». Предметом вивчення  навчальної дисципліни “Макроекономічна політика”  є вивчення моделей впливу держави на економіку щодо забезпечення її ефективного функціонування. 

Метою викладання навчальної дисципліни “Макроекономічна політика” є формування у студентів знань про систему макроекономічних механізмів та моделей, за допомогою яких держава здійснює свої функції щодо досягнення економічної стабілізації та забезпечення сталого економічного розвитку.

Дисципліна «Економіка ринку освітніх послуг» дозволяє набути студентам неекономічних спеціальностей додаткових компетенцій при опануванні циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки.

Дисципліна «Економіка ринку освітніх послуг» доповнює знання студентів неекономічних спеціальностей, отримані з фахових освітніх дисциплін, щодо особливостей функціонування освітніх закладів різних рівнів в конкурентному ринковому середовищі сучасної економіки, дає уявлення про освітню сферу як складову економічної системи суспільства.  

Програма вибіркової навчальної дисципліни “Фінанси” складена відповідно до освітньо-професійної (освітньо-наукової) програми підготовки фахівців освітнього ступеня бакалавр, галузі знань 05 – Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051-Економіка.

Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетинг» є формування у студентів наукового світогляду та спеціальних знань з теорії, методології маркетингу, вироблення вміння та навичок здійснення управлінських функцій на підприємстві на основі маркетингу для задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективної діяльності підприємства.

Ілюхіна Василина Вікторівна, Маркетингові дослідження для 2 курсу, 4 семестр

Ілюхіна Василина Вікторівна, Економічна діагностика збутової діяльності підприємства для 1 курсу магістратури, 2 семестр

Дисципліна "Логістика" є вибірковою навчальною дисципліною підготовки бакалаврів галузі знань 05 "Соціальні та поведінкові науки", спеціальності 051 "Економіка"

Дисципліна "Статистика. Економічна статистика" є нормативною навчальною дисципліною для підготовки бакалаврів галузі знань 051 "Соціальні та поведінкові науки", спеціальності 051 "Економіка"

Вибіркова навчальна дисципліна

Соціальна філософія

освітнього рівня бакалавр

галузі знань 23 "Соціальна робота"

спеціальності 231 "Соціальне забезпечення"

Нормативна навчальна дисципліна

Соціальна допомога різним категоріям населення

освітнього рівня  бакалавр

галузі знань 23 «Соціальна робота»

спеціальності 232 «Соціальне забезпечення»

 

Дисципліна "Методика навчання економіки у ЗНЗ" має тісний зв’язок з курсами психолого-педагогічного циклу (педагогіка, психологія та ін.). Лекційні та семінарські заняття проводяться на основі здобутих раніше знань з політичної економії та ряду економічних дисциплін. Метою вивчення навчальної дисципліни «Методика навчання економіки у ЗНЗ» є озброєння студентів – майбутніх вчителів економіки, у загальноосвітніх навчальних закладах необхідними методами (способами) навчання учнів економіки з метою реалізації «Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392) та програм з економіки всіх рівнів, що рекомендуються Міністерством освіти і науки України. Основними завданнями вивчення дисципліни «Методика навчання економіки у ЗНЗ» є: - опанування теорії і практики використання системи методів навчання у викладанні економіки; - оволодіння методикою застосування основних форм навчального процесу з економіки; - з’ясування методики оптимізації навчального процесу з економіки; - з’ясування змісту державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти в частині завдань навчання економки; - вивчення програм курсу «Економіка», рекомендованих Міністерством освіти і науки України.