Розвиток інтеграційних процесів та поглиблення міжнародної економічної співпраці суб’єктів господарювання дозволяє використовувати світовий досвід щодо здійснення регіональних перетворень. Це, у свою чергу, обумовлює зростання ролі міжнародних економічних відносин та їх вивчення в контексті розвитку національної економіки. Теоретичні аспекти функціонування різних форм прояву міжнародних економічних відносин та набуті практичні навики із реалізації отриманих знань у роботі з іноземними партнерами безперечно актуалізують необхідність вивчення студентами дисципліни «Міжнародні економічні відносини».
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо формування системи спеціальних знань із проблем розвитку та сучасного стану міжнародних економічних відносин для фундаментальної і спеціальної освіти, а також для практичної діяльності за фахом.
- Викладач: Унінець Ірина Михайлівна
Метою викладання навчальної дисципліни
України» є формування у студентів міцних знань про сутність і структуру зовнішньоекономічної політики України та основні напрями її практичного застосування.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Зовнішньоекономічна політика України» є: з’ясувати теоретичні основи зовнішньоекономічної політики України та оволодіти понятійно-термінологічним апаратом; проаналізувати систему державних органів формування і здійснення зовнішньоекономічної політики; вивчити основні структурні складові зовнішньоекономічної політики: зовнішньоторговельну, митну, монетарну, валютну, інвестиційну, інноваційну; проаналізувати переваги і проблеми основних напрямів зовнішньоекономічної політики України.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати: понятійно-термінологічний апарат зовнішньоекономічної політики держави, органи розробки і реалізації зовнішньоекономічної політики, основні її напрями (вектори) і структурні складові, сучасні проблеми й тенденції зовнішньоекономічної політики; Закони України та інші документи, що регламентують і реалізують зовнішньоекономічну політику.
вміти: добирати, обробляти, узагальнювати і робити висновки з статистичних матеріалів і документів, що висвітлюють основні положення зовнішньоекономічної політики (Закони України, Митний кодекс, Антидемпінговий кодекс та ін.); оцінювати наслідки співробітництва з регіональними та світовими організаціями; слідкувати за подіями в міжнародних відносинах України і критично їх оцінювати та аналізувати; володіти методами міжнародної статистики і застосовувати їх.
- Викладач: Унінець Ірина Михайлівна
Мета навчальної дисципліни: формування системи знань і практичних навичок у оволодінні студентами методичних підходів і методів до вивчення проблем становлення та механізмів функціонування світового господарства і світової політики
- Викладач: Унінець Ірина Михайлівна
Мета вивчення дисципліни – формування у майбутніх фахівців комплексу знань щодо
теоретичних питань міжнародної конкурентоспроможності на усіх її структурних рівнях, а
також вироблення навичок практичного використання знань процесів міжнародної
конкуренції для ефективного управління міжнародною конкурентоспроможністю.
Завдання курсу: засвоєння студентами термінологічного апарату у сфері
міжнародної конкуренції та вивченні ключових проблем міжнародної конкуренції та
конкурентоспроможності країн.
- Викладач: Ілюхіна Василина Вікторівна
Мета курсу – формування теоретичних знань та практичних навиків проведення системного аналізу економічних процесів на міжнародному рівні для визначення й розв’язання управлінських проблем у національній економіці спричинених інтеграцією у світове господарство.
Завдання курсу: вивчення економічного змісту міжнародної економіки, умов, форм, методів, суб’єктів i рівнів міжнародної економічної діяльності, принципів i середовища її розвитку, практики здійснення i механізмів регулювання; набуття вмінь аналізувати й оцінювати свiтогосподарськi явища i процеси у контексті національних інтересів України.
Предмет курсу: система мікро- та макроекономічних взаємовідносин, що виходять за національні межі у процесі міжнародної економічної діяльності.
Після завершення курсу студент має:
Знати
− як ухвалюють рішення економічні суб’єкти за умов відкритої економіки;
− як формуються ціни на міжнародних ринках товарів та послуг та які чинники на них впливають;
− як за допомогою міжнародного цінового механізму здійснюється розподіл ресурсів та вигід між країнами ;
− як втручання держави впливає на формування внутрішніх та зовнішніх цін і поведінку національних виробників й споживачів;
− як міжнародна мобільність факторів виробництва впливає на національну та світову економіку;
− як відбувається міжнародна економічна інтеграція та її наслідки для національного господарства.
Вміти
− використовувати інструментарій міжнародної економіки для аналізу різноманітних ситуацій, що виникають у світовій економіці.
– самостійно аналізувати динаміку міжнародних економічних показників та наслідки державного втручання у функціонування національних ринків;
– прогнозувати поведінку економічних суб’єктів в коротко- та довгостроковому періоді в умовах відкритої економіки;
– формулювати власні судження щодо доцільності реалізації тієї чи іншої стратегії (політики) з огляду на її вплив на вітчизняну фірму, домогосподарство, галузь чи національну економіку загалом;
застосовувати математичне моделювання для оцінки ефективності зовнішньоекономічної політики країни.
- Викладач: Унінець Ірина Михайлівна
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Національні моделі економічних систем» є закономірності та принципи функціонування сучасних національних моделей економічних систем.
Метою викладання навчальної дисципліни «Національні моделі економічних систем» є засвоєння суті, особливостей і базових інститутів національних моделей економіки; опанування теоретико-методологічними засадами їх ідентифікації; набуття навичок розкриття чинників становлення, функціонування та розвитку цих моделей.
- Викладач: Підопригора Лариса
Програма навчальної дисципліни «Стратегії бізнесу» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів, спеціальності 051 «Економіка»
- Викладач: Манжула Євгенія Вікторівна
Мета і завдання. Метою є здобуття студентами необхідних знань щодо історії, принципів, цілей, завдань, функцій, механізмів створення і функціонування національного фондового ринку, сучасного і перспективного виходу України на світовий фондовий ринок, а також уміння практичного застосування цих знань.
Завдання:
- виявити особливості функціонування національного ринку цінних паперів;
- з’ясувати роль та сутність державного регулювання фондових ринків;
- розглянути економіко-правову сутність різноманітних видів цінних паперів та діяльність фондових бірж;
- розглянути інфраструктуру ринку цінних паперів, діяльність фінансових інститутів та саморегулівних організацій, які надають своїм клієнтам послуги на ринку цінних паперів;
- визначити роль інституційних інвесторів (інститутів спільного інвестування, недержавних пенсійних фондів, банків, страхових компаній тощо) у здійсненні операцій з цінними паперами;
- надати можливість формування у майбутніх фахівців чіткого уявлення про зміст роботи на національному фондовому ринку, що визначатимуть подальший розвиток фондового ринку України.
- Викладач: Бицюра Юрій Васильович
Мета і завдання – формування системи теоретичних і прикладних компетентностей про категорії, поняття та механізми функціонування та розвитку системи освіти. Завдання: формування компетентностей у галузі надання освітніх послуг; надання студентам у доступній формі та на науковій основі ґрунтовних знань про процеси, що відбуваються у освітній сфері нашої країни.
Основні теми програми: Економіка освіти як наука та навчальна дисципліна. Освіта в економічних концепціях. Результати діяльності у сфері освіти. Освіта в сучасних умовах економіки. Освітній потенціал: сутність, структура та оцінка. Розвиток освітнього потенціалу та його роль у суспільному прогресі. Освітня діяльність: сутність та її організація. Держава і освіта. Фінансовий механізм освіти в сучасних умовах. Соціально-економічна ефективність освітньої діяльності. Навчальний заклад як суб’єкт господарювання. Система кошторисного фінансування навчальних закладів. Менеджмент і маркетинг у сфері освіти. Кадровий потенціал навчального закладу. Навчально-матеріальна база освіти. Перспективи розвитку освіти в умовах становлення інформаційного суспільства. Особливості організації та розвитку освіти в країнах світу.
- Викладач: Бицюра Юрій Васильович
Мета і завдання – формування ринково орієнтованого економічного світогляду і знань щодо методів прийняття оптимальних господарських рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання. Завдання: надання знань про базові положення мікроекономічної теорії; прищеплення навичок використання інструментарію мікроекономічного аналізу; підготовка до вивчення прикладних дисциплін, що базуються на мікроекономічній теорії; формування уявлення у студентів про те, що успіх будь-якого бізнесу залежить не лише від наявності стартового капіталу і підприємницького таланту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях та вміння їх ефективно використовувати.
Завдання: вивчення методології поглибленого пізнання мікроекономіки, багатофакторного аналізу поведінки споживача, набуття вмінь визначати поведінку суб'єктів господарювання залежно від зміни мікро- та макроекономічних чинників.
- Викладач: Бицюра Юрій Васильович
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни "Бухгалтерський облік та аудит" (шифр) складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів галузі знань 05 - Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 - Економіка.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є господарська діяльність підприємства, його активи, власний капітал, пасиви, зобов'язання, бухгалтерська і фінансова документація, а також принципи її перевірки (аудит).
- Викладач: Манжула Євгенія Вікторівна
- Викладач: Манжула Євгенія Вікторівна
Програма нормативної навчальної дисципліни "Статистика. Економічна статистика" (шифр ПП12) складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців освітнього рівня бакалавр, галузі знань 05 - Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 - Економіка.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є кількісний бік суспільного життя, який знаходить своє відбиття у конкретних розмірах і кількісних співвідношеннях суспільних явищ і процесів.
- Викладач: Манжула Євгенія Вікторівна
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Економіка і фінанси підприємства» (шифр ПП07) складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра, галузь знань: 05 – Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 – Економіка.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є система виробничих і фінансових відносин на підприємстві, які формуються і розвиваються відповідно до особливостей вияву загальних об’єктивних економічних законів, специфічних закономірностей, характерних для галузі господарства.
- Викладач: Манжула Євгенія Вікторівна
Програма нормативної навчальної дисципліни “Макроекономічна політика” складена відповідно до освітньо-професійної (освітньо-наукової) програми підготовки фахівців освітнього рівня магістр, галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», спеціальності 051 «Економіка». Предметом вивчення навчальної дисципліни “Макроекономічна політика” є вивчення моделей впливу держави на економіку щодо забезпечення її ефективного функціонування.
Метою викладання навчальної дисципліни “Макроекономічна політика” є формування у студентів знань про систему макроекономічних механізмів та моделей, за допомогою яких держава здійснює свої функції щодо досягнення економічної стабілізації та забезпечення сталого економічного розвитку.
- Викладач: Підопригора Лариса
Дисципліна «Економіка ринку освітніх послуг» дозволяє набути студентам неекономічних спеціальностей додаткових компетенцій при опануванні циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки.
Дисципліна «Економіка ринку освітніх послуг» доповнює знання студентів неекономічних спеціальностей, отримані з фахових освітніх дисциплін, щодо особливостей функціонування освітніх закладів різних рівнів в конкурентному ринковому середовищі сучасної економіки, дає уявлення про освітню сферу як складову економічної системи суспільства.
- Викладач: Підопригора Лариса
Програма вибіркової навчальної дисципліни “Фінанси” складена відповідно до освітньо-професійної (освітньо-наукової) програми підготовки фахівців освітнього ступеня бакалавр, галузі знань 05 – Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051-Економіка.
- Викладач: Підопригора Лариса
Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетинг» є формування у студентів наукового світогляду та спеціальних знань з теорії, методології маркетингу, вироблення вміння та навичок здійснення управлінських функцій на підприємстві на основі маркетингу для задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективної діяльності підприємства.
- Викладач: Підопригора Лариса
Ілюхіна Василина Вікторівна, Маркетингові дослідження для 2 курсу, 4 семестр
- Викладач: Ілюхіна Василина Вікторівна
Ілюхіна Василина Вікторівна, Економічна діагностика збутової діяльності підприємства для 1 курсу магістратури, 2 семестр
- Викладач: Ілюхіна Василина Вікторівна
Дисципліна "Логістика" є вибірковою навчальною дисципліною підготовки бакалаврів галузі знань 05 "Соціальні та поведінкові науки", спеціальності 051 "Економіка"
- Викладач: Унінець Ірина Михайлівна
Дисципліна "Статистика. Економічна статистика" є нормативною навчальною дисципліною для підготовки бакалаврів галузі знань 051 "Соціальні та поведінкові науки", спеціальності 051 "Економіка"
- Викладач: Manzhula Ievgeniia
Вибіркова навчальна дисципліна
Соціальна філософія
освітнього рівня бакалавр
галузі знань 23 "Соціальна робота"
спеціальності 231 "Соціальне забезпечення"
- Викладач: Topol Olga