Загальноуніверситетська вибіркова дисципліна. 2 курс
- Викладач: Купріянова Тетяна Олександрівна
Навчальна дисципліна «Основи інклюзивного освіти» складена відповідно до освітньої програми підготовки фахівців ступеня вищої освіти "Бакалавр", галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями)
- Викладач: Паламар Олена Михайлівна
Навчальна дисципліна «Основи інклюзивного освіти» складена відповідно до освітньої програми підготовки фахівців ступеня вищої освіти "Бакалавр", галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями)
- Викладач: Паламар Олена Михайлівна
Метою викладання навчальної дисципліни "Сучасні технології навчання дітей з ООП" є ознайомлення студентів із сучасними технологіями навчання дітей з ООП зору та формування в них готовності до впровадження сучасних технологій та технічних засобів у практику освітньо-корекційного процесу.
Завданнями вивчення дисципліни є:
- ознайомлення студентів з традиційними та інноваційними технологіями навчання, особливостями їх застосування під час навчання дітей з порушеннями зору;
- збагачення знань студентів про сучасні засоби навчання дітей з порушеннями зору, що застосовуються у тих чи інших технологіях;
- сформування позитивного ставлення та прагнення у студентів до творчого оволодіння новими освітніми технологіями;
- вміння обирати оптимальні технології навчання відповідно до зорових, індивідуальних можливостей дітей з порушеннями зору, рівня їх підготовки, навчального предмета, корекційної мети, умов навчання тощо.
- Викладач: Гребенюк Тетяна Миколаївна
- Викладач: Сасіна Ірина Олександрівна
Програма нормативної навчальної дисципліни Тифлопсихологія складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців освітнього рівня бакалавр, галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 016.05 Спеціальна освіта. Тифлопедагогіка.
Предмет вивчення навчальної дисципліни – оволодіння знаннями з особливостей психічного розвитку особистості при глибоких порушеннях зору.
Міждисциплінарні зв’язки: Психологія, Вступ до спеціальності "Спеціальна освіта" і педагогічна деонтологія, Тифлопедагогіка з історією, Дошкільна тифлопедагогіка, Офтальмогігієнічні основи навчання і виховання дітей з порушеннями зору та ін.
Метою викладання навчальної дисципліни Тифлопсихологія є озброєння науковими знаннями з особливостей психічного розвитку дитини в умовах зорової депривації .
Завданнями вивчення дисципліни Тифлопсихологія є:
- Визначення загальних та специфічних закономірностей психічного розвитку осіб з ушкодженим зором;
- Визначення компенсаторних механізмів психічного розвитку та їх значення у формуванні особистості при порушеннях зору;
- Встановлення залежності розвитку психіки і особистості в цілому від ступеня, характеру патології зору та часу його порушення;
- Створення психологічного підґрунтя для цілеспрямованої освітньої, виховної, корекційної роботи на різних етапах соціалізації людей з глибокими порушеннями зору;
- Визначення особливостей, напрямків та методів формування особистості дитини з порушеним зором в умовах спеціального навчання і виховання.
- Викладач: Гребенюк Тетяна Миколаївна
Метою викладання навчальної дисципліни «Спеціальна методика виховної роботи з дітьми, які мають порушеннями зору» є теоретична, методична і практична підготовка студентів-тифлопедагогів до здійснення виховної роботи з дітьми, які мають порушення зору.
- Викладач: Паламар Олена Михайлівна
Мета навчальної дисципліни «Спеціальна методика математики» – теоретична, методична і практична підготовка студентів до викладання математики для дітей з порушеннями зору в початкових класах спеціальних та інклюзивних закладів освіти. Аналіз понять початкового курсу математики та загальних способів методичної діяльності вчителя, забезпечення готовності до органічного поєднання навчання математики з корекцією вторинних відхилень у розвитку дітей з порушеннями зору.
- Викладач: Паламар Олена Михайлівна
Метою викладання навчальної дисципліни «Психологічне консультування» є теоретична, методична і практична підготовка студентів-тифлопедагогів до надання консультативної допомоги особам, які мають порушення зору, та членам їхніх сімей; працівникам корекційно-реабілітаційних установ та освітніх закладів для осіб з порушеннями зору.
- Викладач: Паламар Олена Михайлівна
Мета і завдання навчальної дисципліни: навчити студентів практичному володінню технікою письма і читання по Брайлю та методикою навчання рельєфно-крапковому шрифту незрячих осіб різного віку.
- Викладач: Медведок Лілія Григорівна
Методика викладання фахових дисциплін спеціальності «Спеціальна освіта»
викладається у 4 семестрі на 2 курсі та є основоположним курсом у оволодінні аспірантом
основними компетентностями, необхідними для викладацької діяльності у підготовці
майбутніх фахівців спеціальності 016 Спеціальна освіта.
Метою навчальної дисципліни є підготовка аспірантів до викладання фахових
дисциплін спеціальності 016 Спеціальна освіта у закладах вищої освіти.
Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни «Методика
викладання фахових дисциплін спеціальності «Спеціальна освіта»» є:
ознайомлення із сучасною структурою вищої освіти України, чинними
законодавчими і нормативними документами, загальними положеннями організації
освітнього процесу;
засвоєння психолого-педагогічних та дидактичних основ освітнього процесу
у закладах вищої освіти, базових теоретичних знань з методики викладання фахових
дисциплін спеціальності «Спеціальна освіта»;
формування практичних навичок й умінь з методики викладання фахових
дисциплін спеціальності «Спеціальна освіта» із використанням традиційних та
інноваційних освітніх технологій, інформаційних ресурсів освітнього процесу;
набуття умінь і навичок з підготовки різноманітного методичного
забезпечення для проведення різних видів занять та діагностики знань студентів;
розвиток здібностей, необхідних для ефективної педагогічної діяльності,
формування основ педагогічної майстерності;
опанування питань організації та контролю самостійної роботи студентів;
ознайомлення з дистанційними технологіями навчання.
- Викладач: Гребенюк Тетяна Миколаївна
Предмет вивчення навчальної дисципліни – полягає у сприянні становленню професійної компетентності майбутніх вчителів-дефектологів шляхом ознайомлення із специфікою організації та методикою здійснення корекційної роботи в спеціальних та інклюзивних закладах освіти де навчаються діти з порушеннями зору.
Міждисциплінарні зв’язки: сучасні технології навчання дітей з порушеннями зору; психодіагностика порушень розвитку; технології інклюзивної освіти.
Мета і завдання навчальної дисципліни – сформувати у студентів знання організації та методики проведення корекційної роботи з дітьми дошкільного віку та учнями, які мають порушення зору та навчаються в спеціальних та інклюзивних закладах освіти
- Викладач: Гребенюк Тетяна Миколаївна
Метою викладання навчальної дисципліни «Тифлопедагогіка з історією» є озброєння студентів теоретичними знаннями і практичними навичками навчання і виховання учнів початкових класів з порушеннями зору, формування у студентів умінь вільно користуватися методами та прийомами навчання та виховання в залежності від особливостей психофізичного розвитку цієї категорії дітей.
- Викладач: Купріянова Тетяна Олександрівна
Вибіркова навчальна дисципліна для студентів 3 курсу (ступеня бакалавр).
Практична робота
- Викладач: Купріянова Тетяна Олександрівна
Вибіркова навчальна дисципліна для студентів 2 курсу (ступеня бакалавр)
- Викладач: Купріянова Тетяна Олександрівна
Метою викладання навчальної дисципліни «Педагогічна взаємодія в інклюзивному середовищі» є розкриття сутності, змісту, особливостей педагогічної моралі, ознайомлення студентів із категоріями, нормами, принципами педагогічної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу в закладах освіти з інклюзивною формою навчання відповідно до етичних норм.
- Викладач: Гребенюк Тетяна Миколаївна
Метою викладання навчальної дисципліни Вступ до спеціальності "Спеціальна освіта" і педагогічна деонтологія є сформувати гуманістично зорієнтований професійний світогляд фахівця, який розуміє та сприймає проблеми дітей з порушеннями психофізичного розвитку, сприяє їх вирішенню.
Основними завданнями вивчення дисципліни Вступ до спеціальності "Спеціальна освіта" і педагогічна деонтологія є:
- ознайомлення майбутніх педагогів з спеціальною педагогікою та деонтологією як науками, що вивчають особливості розвитку, навчання, виховання дітей з порушеннями психофізичного розвитку;
- ознайомлення майбутніх фахівців з основними категоріями дітей з психофізичними порушеннями;
- ознайомити із сучасною системою надання освітньо-корекційних та реабілітаційних послуг особам з порушеннями психофізичного розвитку;
- сформувати уявлення про основні професійно значущі особистісні якості, знання та вміння вчителів-дефектологів;
- підготувати студентів до вивчення основних навчальних дисциплін.
- Викладач: Гребенюк Тетяна Миколаївна
Метою викладання навчальної дисципліни «Педагогічна взаємодія в інклюзивному середовищі» є розкриття сутності, змісту, особливостей педагогічної моралі, ознайомлення студентів із категоріями, нормами, принципами педагогічної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу в закладах освіти з інклюзивною формою навчання відповідно до етичних норм.
- Викладач: Гребенюк Тетяна Миколаївна
- Викладач: Медведок Лілія Григорівна
- Викладач: Сасіна Ірина Олександрівна
Метою викладання навчальної дисципліни «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі» - ознайомлення студентів з науково-методичними, соціально-психологічними, та правовими засадами організації та реалізації психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в умовах інклюзивної освіти.
Основними завданнями:
- ознайомити студентів із особливостями організації процесу психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП;
- виробити навички командної роботи при навчанні та вихованні дітей з ООП;
- забезпечити досконале володіння стратегіями взаємодії з батьками дітей з ООП;
- сформувати навички розробки індивідуальної програми розвитку дитини з ООП;
- ознайомити з основними психолого-педагогічними технологіями інклюзивного навчання.
- виробити усвідомлення необхідності зростання педагогічної майстерності.
- Викладач: Гребенюк Тетяна Миколаївна
Навчальна дисципліна підготовки фахівця ступеня вищої освіти "Магістр"
- Викладач: Паламар Олена Михайлівна