Стратегічне планування соціальних послуг в соціальній роботі – це процес координування програм, служб, політики соціальних служб й механізмів моніторингу, оцінки потреб у послугах та контроль якості надання соціальних послуг різним вразливим верствам населення.  

Термін «стратегічне планування» вживається загалом для опису планування соціальних послуг або зусиль з підвищення якості життя в громадах. Стратегічне планування також називають «плануванням сусідства», якщо воно відбувається в умовах громади. Більшість соціальних працівників займаються стратегічним плануванням на рівні суспільства, коли розробляють нову програму для задоволення потреб клієнтів або надають пропозицію щодо фінансування. Основною метою страгічного планування є вирішення проблем. Методами планування в соціальній роботі є добір фактів про проблеми громади, аналіз даних та вибір оптимальних технологій щодо того, який із доступних варіантів планування є найбільш можливим чи ефективним.