В сучасному світі усвідомлення та володіння майбутніми фахівцями-валеологами знань з таких питань як особливості та технологія орієнтації всіх учбових дисциплін на здоров’язбереження; зміст предметів і курсів, що вивчаються для збереження і укріплення здоров’я учнів є актуальними та надважливими. Основні  види діяльності організації психологічної та валеологічної служб, їх головні завдання, пріоритетні напрями та зміст роботи, змістовно-цільові та організаційно-функціональні критерії моделей шкільної служби здоров’я – є принципово необхідними знаннями для успішної професійної діяльності майбутніх спеціалістів у сфері валеології.

Актуальність навчальної дисципліна «Організація шкільної служби здоров’я (валеологічної та психологічної)» полягає у формуванні необхідних фахових компетенцій майбутніх викладачів валеології, вчителів основ здоров’я, організаторів виховної роботи та шкільної служби здоров’я, практичних психологів та фахівців з фізичної реабілітації.