Електронний курс «Історія філософії. Відродження і Новий час» є частиною базового курсу "Історія філософії", який є підґрунтям історико-філософської освіти студентів напряму підготовки «філософія». У межах даного електронного курсу викладається зміст та структурні взаємозв’язки філософії Відродження (антропоцентризм, натурфілософія, реформація тощо), перехід та розвиток поглядів філософів доби Нового часу та соціальні погляди Просвітництва. Ознайомлення з філософськими вченнями даного історичного періоду є логічним і необхідним продовженням засвоєння історії філософії та поглиблює теоретичну філософську базу, адже саме в цей історичний період закладаються основи сучасного світобачення та багатьох філософських дисциплін: філософської антропології, соціальної філософії, гносеології, епістемології, філософії релігії, філософії науки та філософії історії.

Метою лекційних та семінарських занять є набуття та закріплення базових теоретичних знань з філософії Відродження і Нового часу, набуття практичних умінь у роботі з першоджерелами та коментуючою літературою, а також навичок аналізу термінів та концептів філософії Відродження і Нового часу у порівнянні з попередніми епохами та в перспективі майбутнього використання засвоєного матеріалу для засвоєння наступних історичних періодів розвитку світової філософської думки. Вони передбачають засвоєння основних ідей Відродження і Нового часу, їх компаративний аналіз та критичне осмислення, а також формування навичок використання засвоєного матеріалу у майбутньому.

Мета курсу – формування у майбутніх фахівців-філософів чіткого уявлення про особливості розвитку та про світоглядні відмінності філософії Відродження та філософії Нового часу, по відношенню до попередніх епох становлення історії філософії, а також про їхній вплив на філософію ХХ століття, а отже значимість для сучасної світової філософської думки.

У результаті опанування курсу студенти повинні сформувати компетенції з виявлення способів структурування філософських вчень Відродження і Нового часу; організації процесу самостійної роботи з освітньою та науковою літературою; формування уміння аналізувати особливості розвитку гуманістичної традиції Відродження та гносеологічної Нового часу, а також вирішення в умовах навчання творчих задач, що допомагає розвивати вміння критично осмислювати основні ідеї філософської спадщини Відродження і Нового часу та власну теоретичну позицію.