Основна мета дисципліни формування у студентів інтегральної та загальної компетентностей шляхом  ознайомлення з основними категоріями моральної свідомості, формування уявлень  моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства; а також формування цілісного уявлення студентів про ґенезу естетичної культури людства та своєрідність естетичного осягнення світу.

Модуль 1. Етика

Тема 1.1. Предмет і завдання етики.

Тема 1.2. Історія зарубіжних етичних вчень.

Тема 1.3. Українська етична думка.

Тема 1.4. Основні етичні категорії

Тема 1.5. Походження і сутність моралі, її соціальні функції.

Тема 1.6. Проблеми професійної етики

Модуль 2. Естетика

Тема 2.1. Предмет та завдання естетики.

Тема 2.2. Розвиток проблематики в історії естетики.

Тема 2.3. Структура естетичної свідомості

Тема 2.4. Основні естетичні категорії.

Тема 2.5. Естетична природа мистецтва.

Тема 2.6. Формування естетичної культури особистості.


Дисципліна Етика передбачає засвоєння студентами сутності моралі як форми суспільної свідомості та універсального регулятора людської поведінки; ознайомлення з історією світової і української етичної думки та системою етичних категорій; розвиток здатності до морально-етичного аналізу сучасних явищ суспільного життя.

Короткий зміст навчальної дисципліни:

Змістовий модуль 1. Історія етичних вчень

●       Тема 1. Предмет і завдання етики

●       Тема 2. Етична думка стародавнього Китаю та Індії.

●       Тема 3. Антична етика

●       Тема 4. Особливості християнської етики в західноєвропейському Середньовіччі.

●       Тема 5. Етика Нового часу XV-XVIII ст.

●       Тема 6. Німецька моральна філософія XVIII- ХІХ ст.

●       Тема 7. Антинормативний поворот в етиці ХІХ ст.

●       Тема 8. Етика ХХ століття: проблема об’єктивної ієрархії цінностей.

●       Тема 9. Основні лінії розвитку української етичної думки.

 

Змістовий модуль 2. Етика як філософська теорія моралі.

●       Тема 1. Поняття моралі, її сутність, структура, функції.

●       Тема 2. Структура моралі.

●       Тема 3. Етичні категорії та поняття моральної свідомості.

●       Тема 4. Моральні аспекти людської діяльності.

●       Тема 5. Сучасні проблеми етики та моральні перспективи людства.

●       Тема 6.  Моральнісна культура як запит соціокультурної практики сьогодення.


Вивчення курсу Естетика покликано сприяти реалізації концепції гуманізації вищої освіти в Україні, формування цілісного уявлення студентів про ґенезу естетичної культури людства, про своєрідність естетичного осягнення світу. Розвинути здатність до аналізу та оцінки естетичних явищ, зрозуміти важливість естетичних проявів у культурі та суспільстві, а також ознайомитися з історією розвитку естетичних ідей та формами естетичного вираження.

Короткий зміст навчальної дисципліни:

Змістовий модуль 1. Історія естетичних вчень

● Тема 1. Антична естетика

● Тема 2. Естетика Візантії

● Тема 3. Естетика Середньовіччя

● Тема 4. Естетика Відродження

● Тема 5. Естетика Бароко

● Тема 6. Естетика Класицизму

● Тема 7. Естетика доби Просвітництва

● Тема 8. Німецька класична естетика

● Тема 9. Естетика Романтизму

● Тема 10. Естетика модернізму

● Тема 11.Естетика постмодернізму

● Тема 12. Українська естетика: історія та сучасність.

Змістовий модуль 2. Теорія естетики

● Тема 1.Структура естетичної свідомості.

● Тема 2. Естетична діяльність та її форми.

● Тема 3. Естетичні категорії.

● Тема 4. Естетика як метатеорія мистецтва.

● Тема 5. Образна структура мистецтва.

● Тема 6. Видова специфіка мистецтва.

● Тема 7. Історичні закономірності художнього процесу.

● Тема 8. Естетичні проблеми творчості.

● Тема 9. Естетика у сучасних соціальних практиках.

● Тема 10. Естетична культура та шляхи її формування.

Вступний курс для студентів першого курсу щодо основних засад філософії: ідей, принципів, питань та світоглядів.

Що таке доброчесність? Що таке золоте правило моральності? Які є підходи до розуміння справедливості? Чи існує брехня на благо? Що означає бути толерантним? Що таке прекрасне? Чи є естетичне почуття вродженим? 

Відповіді на всі ці та багато інших питань ми будемо шукати на курсі “Етика та естетика”. Ми розглянемо основні категорії етики та естетики, співвідношення свободи та відповідальності, моральні виміри взаємодії з іншими людьми, специфіку естетичної діяльності. На заняттях ми будемо досліджувати різні приклади етичних кодексів та обговоримо питання академічної доброчесності. 

Курс передбачає знайомство з роботами видатних філософів різних часів, таких, як Арістотель, І.Кант, Г.Сковорода, а також сучасних філософів, таких як, М. Сендел, Л. Свендсен та інших. Крім знайомства з текстами семінарські та лабораторні заняття передбачають аргументацію студентами своєї власної позиції. 

Курс складається з 5 лекцій, 3 семінарських, 7 лабораторних занять та самостійної роботи студентів. Завершується курс екзаменом.

Вибіркова навчальна дисципліна «Професійна етика психолога та психотерапевта»

Метою і ключовими завданнями навчальної дисципліни – є сприяння реалізації концепції гуманізації вищої освіти в Україні шляхом а) ознайомлення з основними категоріями етики (напр., добро, зло, справедливість, щастя ті ін.), формування моральних засад спілкування, з’ясування специфіки свободи та морального вибору; б) формування уявлення студентів про ґенезу естетичної культури людства та ознайомлення з особливостями мистецтва. Основними завданнями – є а) науково-методологічне та практичне забезпечення розуміння етики та її категорій, зорієнтованого на моральну рефлексію; розвиток здатності до морально-етичного аналізу сучасних явищ суспільного життя; б) формування у студентів універсальної картини світу через оволодіння системою естетичних знань та уявлень.

Філософія культури займається виявленням її сутнісних, метафізичних засад. Зараз має місце трансформація культури, симптомами якої, зокрема, є численні кризові, проблемні явища: терористичні загрози, локальні війни, ядерна зброя, питання екології тощо. У ХХ ст. відбувається завершення доби Модерну та починається перехід до культури нового типу, яка формується на наших очах і за нашою участю. Сучасна філософія культури – це не просто відсторонена теоретична рефлексія, а відповідь живої особистості на події сьогодення, її відгук, просякнутий турботою про майбутнє.