Мета навчальної дисципліни: формування та розвиток в аспірантів системи інформаційних компетентностей, які забезпечують здатність майбутнього педагога ефективно здійснювати професійну діяльність; організовувати інформаційну взаємодію суб’єктів освітнього середовища; вирішувати професійні проблеми в межах інформаційно-освітнього середовища для виконання завдань науково-дослідницького та інноваційного характеру в сфері застосування сучасних комп’ютерних технологій в освіті.

Мета навчальної дисципліни: формування у здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти системи інтегративних, загальнопедагогічних і фахових компетентностей щодо інноваційних тенденцій у мистецькій освіті; підвищення рівня наукових знань в галузі мистецької інноваційної діяльності; ознайомлення аспірантів з методичним забезпеченням реалізації та впровадженням інновацій у науково-дослідну та мистецько-освітню діяльність у ЗВО різного рівня акредитації.

Мета навчальної дисципліни: розвиток у майбутніх молодих педагогів-науковців загальнонаукових, інструментальних, професійних компетентностей, які забезпечують здатність до відродження національної антропологічної традиції у музичному мистецтві та музичній педагогіці, формування високого рівня художньої культури.

Мета навчальної дисципліни: удосконалення професійної та вокально-методичної підготовки майбутніх педагогів-науковців через формування загальнопедагогічних і фахових компетентностей у керівництві вокально-педагогічною діяльністю.

Мета навчальної дисципліни: ознайомлення аспірантів з психологічними основами музично-виконавської, музично-творчої, музично-слухової та музично-педагогічної діяльності у контексті розвитку мистецької освіти; підвищення рівня наукових знань в галузі музичної психології, психології музичної діяльності для їх практичного використання у професійній діяльності; виявлення психологічного впливу музичного мистецтва на формування духовності суспільства й виховання нової генерації сучасної молоді.

Курс «Актуальні проблеми сучасної соціальної філософії» покликаний забезпечити аспірантів глибоким розумінням ключових парадигм, що визначають сучасні соціальні реалії. Він орієнтований на аналіз трансформаційних процесів у глобалізованому світі, таких як цифровізація, постправда та кризові явища ідентичності. Програма поєднує класичний теоретичний інструментарій із міждисциплінарними підходами, залучаючи кейси з культурології, антропології та медіадосліджень. Особлива увага приділяється критичному осмисленню влади та справедливості через призму новітніх теорій, включно з постколоніальною та феміністичною оптиками. Аспіранти навчатимуться застосовувати соціально-філософський аналіз до поточних соціальних конфліктів і політичних дискурсів, формуючи навички публічної експертизи. Курс стимулює розвиток дослідницьких компетентностей шляхом роботи з первинними текстами, семінарських дебатів і мікроетнографічних спостережень. Підсумковий проєкт передбачає розробку концептуальної моделі вирішення реальної соціальної проблеми з урахуванням етичних і ціннісних вимірів. Таким чином курс сприяє формуванню цілісного бачення соціальних процесів, необхідного для сучасного науковця й аналітика політики. Він відповідає вимогам докторських програм, орієнтованих на критичне мислення та суспільну відповідальність дослідника. Запропонована структура забезпечує як академічну глибину, так і практичну релевантність, що підсилює конкурентоспроможність випускників на міжнародному науковому ринку.

Метою викладання навчальної дисципліни «Світові науково-педагогічні школи (музичне мистецтво)» є: поглиблення тезаурусу стосовно прогресивних науково- педагогічних шкіл світу, розширення діапазону науково-творчих теоретичних понять з мистецько-музичної освіти, набуття необхідного наукового теоретичного та практичного досвіду самостійного здобуття історично усталеної, цікавої та корисної наукової інформації, досягнення високого персоніфікованого результату освітньо-наукової програми підготовки доктора філософії.

Мета і завдання навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Гуманізація музичного навчання і виховання» є ознайомлення студентів з методологічними, науково-теретичними та методичними основами організації гуманістично орієнтованого мистецького навчання і виховання, прогресивними ідеями українських педагогів в галузі загальної мистецької освіти та освоєння шляхів їх реалізації в практичній фаховій діяльності.

Курс вивчення обов’язкової навчальної дисципліни Іноземна мова для академічних цілей складена для всіх освітньо-наукових програм  УДУ імені Михайла Драгоманова з підготовки здобувачів вищої освіти за ступенем Доктор філософії (аспірантів) галузей знань: 01 Освіта, 03 Гуманітарні науки, 04 Богослов’я, 05 Соціальні та поведінкові науки, 08 Право, 09 Біологія, 10 Природничі науки, 11 Математика та статистика, 23 Соціальна робота  та за наступними спеціальностями:

 011 Освітні, педагогічні науки: (загальна педагогіка та історія педагогіки);

(теорія і методика професійної освіти); (дошкільна педагогіка); (теорія та методика виховання); (інформаційно-комунікаційні технології в освіті);

014 Середня освіта: (фізична культура); (музичне мистецтво); (математика);

(інформатика); (технічні дисципліни, технології); (зарубіжна література);

015 Професійна освіта (теорія і методика професійної освіти);

016 Спеціальна освіта (корекційна педагогіка); 031 Релігієзнавство;

032 Історія та археологія;

033 Філософія (історія філософії); (соціальна філософія та філософія історії);

(філософська антропологія, філософія культури); (філософія освіти);

034 Культурологія;

035 Філологія (українська мова); (російська мова); (українська література);

(російська література); (порівняльно-історичне і типологічне мовознавство); (структурна, прикладна та математична лінгвістика); (загальне мовознавство); (германські мови);

041 Богослов’я; 052 Політологія; 053 Психологія; 054 Соціологія;

091 Біологія; 01Екологія; 104Фізика та астрономія; 111Математика;

231 Соціальна робота; 081 Право

Метою навчальної дисципліни «Теорія і практика музичної освіти» є розвиток професійної й методичної культури майбутніх молодих педагогів-науковців через формування загальнопедагогічних і фахових компетентностей у керівництві музично-педагогічною діяльністю вихованців.

Мета навчальної дисципліни: формування в аспірантів етнохудожньої, етнокультурної, етнопедагогічної компетентностей як особистісно-професійних характеристик педагога-митця, які обумовлюють здатність ефективно провадити мистецьку етнохудожню, а також етнокультурну й етнопедагогічну фахову діяльність, на базі української народної деонтології організовувати взаємодію учасників навчального середовища, ставити й розв’язувати стратегічні й тактичні задачі навчального процесу у контексті гуманних відносин, притаманних системі цінностей й виховних ідеалів української етнокультури; забезпечують фундаментальність етнохудожньої, етнокультурної, етнопедагогічної підготовки науковців під час виконання професійної діяльності теоретично-методологічного, пошуково-дослідницького, науково-методичного характеру.

Мета науково-педагогічної практики – формування готовності здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти до здійснення мистецько-освітньої та науково-дослідної діяльності у вищій школі.

Основними завданнями практики є:

• постановка і вирішення науково-дослідних завдань з теорії та практики мистецької освіти;

•збагачення і поглиблення теоретико-методологічних та практичних знань у процесі мистецько-освітньої роботи зі студентами;

• ведення наукових досліджень (здійснення пошукової роботи та апробація її результатів);

• оволодіння досвідом використання на практиці інноваційних педагогічних технологій та сучасних методик навчання;

• розвиток потреби у самоосвіті, самовихованні, науковому самовдосконаленні та творчій самореалізації.

Мета і завдання навчальної дисципліни. Метою викладання навчальної дисципліни «Наукометрія та науково-організаційна діяльність» є формування у аспірантів знань про наукометрію як складову забезпечення результативності їх науково-дослідної діяльності та формування практичних умінь та навичок використання наукометричних інструментів, а також розвиток умінь щодо здійснення науково-організаційної діяльності відповідно до діючих у системі підготовки аспірантів нормативних актів. Завдання навчальної дисципліни: сформувати у аспірантів систему знань про основні історичні та сучасні тенденції розвитку наукометрії як галузі знань; розвинути наукову культуру аспірантів, демонструючи можливості інформаційних технологій у реалізації наукового пошуку та оцінки наукової інформації; сформувати навички написання наукових публікацій відповідно до сучасних вимог МОН України з урахуванням необхідності їх інтеграції у наукометричні системі; сформувати професійні компетенції аспірантів щодо забезпечення високого рівня їх теоретико-методологічної та практичної підготовки щодо ролі наукометрії у їх науково-дослідній діяльності; розвинути практичні навички та вміння критично оцінювати наукову інформацію за допомогою інструментарію сучасної наукометрії; сформувати уявлення щодо можливостей наукометричних баз даних для вирішення конкретних завдань власного дисертаційного дослідження; допомогти аспірантам оволодіти навичками критичного оцінювання наукової інформації; сформувати теоретичні знання щодо нормативно-правової складової здійснення наукової та науко-технічної діяльності в Україні; сформувати теоретичні знання про систему, види та етапи науково-організаційної діяльності в Україні; сформувати практичні навички відбору, накопичення та обробки наукової інформації; оволодіти технологіями обробки та оформлення результатів наукового дослідження; сформувати теоретичні знання щодо переліку документів та процедури їх підготовки до подання та розгляду дисертаційного дослідження у разовій спеціалізованій вченій раді; сформувати уявлення щодо процедури офіційного прилюдного захисту дисертації.

Мета і завдання навчальної дисципліни:

- ознайомлення з загальнонауковими, психолого-педагогічними, методичними підходами до акмеології мистецької освіти;

- визначення основних методичних напрямів акмеології мистецької освіти;

- засвоєння принципів мистецької освіти та оволодіння технологією формування акмеологічної спрямованості майбутніх викладачів мистецьких дисциплін;

- розкриття акмеологічних факторів ефективної підготовки майбутніх викладачів мистецьких дисциплін до роботи з учнями загальноосвітніх, музичних та хореографічних шкіл;

- створення особистісної траєкторії фахового розвитку на основі акмеологічного підходу;

- визначення акмеологічної складової фахової підготовки майбутніх викладачів мистецьких дисциплін;

- розробка основних шляхів удосконалення процесу підготовки магістрантів до продуктивної діяльності з учнями;

- побудова моделі особистісного акмеологічного розвитку в роки навчання у вищому навчальному закладі мистецької освіти.

Студент повинен отримати знання теоретичних основ створення «акмеологічного середовища». Він повинен вміти застосовувати діагностичні методики, тести, вирішувати творчі контрольні завдання.

The course is dedicated to polishing existing language skills with the purpose to enlarge the scope of communication with the multinational research communities, which is undoubtedly very important for the post graduate students scientific projects.

Нормативна навчальна дисципліна «Технології аналізу обробки результатів дослідження в спеціальній освіті» спрямована на оволодіння  основними технологіями аналізу результатів дослідження в спеціальній освіті, із якісним та кількісним підходом до такого аналізу, набуття практичних навичок та умінь використовувати дані прийоми для опрацювання результатів експериментального (емпіричного) дослідження.