Психопрофілактика та психотерапія сімейного та соціального насильства (перше заняття 20.05. 11:00-12:20)

Психопрофілактика соціального насильства

Вівторок, 20 травня · 11:00дп – 12:30пп

Часовий пояс: Europe/Kiev

Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet

Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/hov-adno-qcf

Номер телефону для приєднання до відеозустрічі: ‪(US) +1 347-590-4658, PIN-код: ‪580 158 982#


Метою курсу є:

Оволодіння здобувачами вищої освіти знаннями про основні поняття та види соціального та сімейного насильства; розкрити психологічні особливості осіб, що постраждали від насильства та осіб, що чинять насильство; виявити причини та наслідки жорстокого поводження; сформувати навички ідентифікації осіб, постраждалих від насильства; попрактикувати способи профілактики та протидії насильству; опанувати міжнародні стандарти профілактики насильства та терапевтичні особливості надання психологічної допомоги.

Модуль І. Психологічні особливості жорстокої поведінки особи.

Тема 1. Поняття, класифікація, причини та середовище виникнення насильства.

Тема 2. Форми та прояви насильницької поведінки.

Тема 3. Психологічні засади гендерного прояву насильства.

Тема 4. Булінг та особливості його прояву.

Модуль ІІ. Психопрофілактика та психотерапія сімейного і соціального насильства.

Тема 5. Особливості діагностики та розпізнавання насильницької поведінки.

Тема 6. Психологічні засади профілактики насильства.

Тема 7. Психотерапевтична діяльність з особами, які зазнали насильства.

Бондарчук О.І. Психологія девіантної поведінки: Курс лекцій. К.: МАУП, 2006. 88 С. URL: https://maup.com.ua/assets/files/lib/book/nw48.pdf.

2. Вольнова Л. М. Профілактика девіантної поведінки підлітків: навч.-метод. посібник до спецкурсу «Психологія девіацій» для студентів спеціальності «Соціальна педагогіка» у двох частинах. Ч. ІІ. Практична частина. 2-ге вид., перероб і доповн. К., 2016. 193 с.

3. Запобігання насильству в сім’ї у діяльності фахівців соціальної сфери: навчально-методичний посібник / Авт. кол.: Бондаровська В.М., Булах Л.В., Журавель Т.В. та ін. / За заг. ред. Бондаровська В.М., Бордіян Я.І., Журавель Т.В., Пилипас Ю.В. – К.: ТОВ Видавничий дім «КАЛИТА». – 2014. – 282 с.

4. Магдисюк Л. І., Мельник А. П. Психологія життєвих криз та кризове консультування: навч.-метод. посіб. Луцьк: Вежа-Друк, 2021. 100 с.

5. Магдисюк Л. І. Методичні рекомендації до курсу «Психологічна профілактика насилля» / Людмила Іванівна Магдисюк. ‒ Луцьк: ВежаДрук, 2022. ‒ 24 с.

6. Федоришин Г. М. Профілактика насильства в сім’ї та в освітньому середовищі: навчально-методичний посібник / Г. М. Федоришин, О. З. Лютак. – ІваноФранківськ : Місто НВ, 2013. – 254 с.

Психопрофілактика та психотерапія залежної та віктимної поведінки (перше заняття 26.05. 12:30-16:50)

Психопрофілактика віктимної поведінки

Понеділок, 26 травня · 12:30 – 5:00пп

Часовий пояс: Europe/Kiev

Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet

Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/izp-vibc-quv

Номер телефону для приєднання до відеозустрічі: ‪(US) +1 260-227-7207, PIN-код: ‪738 333 516#


Метою курсу є:

Оволодіння здобувачами вищої освіти знаннями про психологічні особливості проявів залежної та віктимної поведінки; визначити основні чинники відхилень у поведінці; розкрити особливості видів залежної поведінки; сформувати систему знань про віктимологію, основні поняття, причини та наслідки; отримати комплекс теоретичних знань і практичних навичок діагностики залежної та віктимної поведінки; засвоїти особливості здійснення профілактики залежної та віктимної поведінки, опанувати навиками психотерапії залежної та віктимної поведінки; обгрунтувати значення збереження психологічного здоров’я людини.

Модуль І. Психопрофілактика та психотерапія залежної поведінки.

Тема 1. Поняття, класифікація, причини та середовище виникнення залежної поведінки.

Тема 2. Особливості діагностики залежної поведінки.

Тема 3. Психологічні засади профілактики залежної поведінки.

Тема 4. Психотерапевтична діяльність в залежній поведінці.

Модуль ІІ. Психопрофілактика та психотерапія віктимної поведінки.

Тема 5. Психологічні аспекти поняття «віктимології».

Тема 6. Основні психологічні проблеми віктимної поведінки.

Тема 7. Психологічна діагностика особистості з проявами віктимності.

Тема 8. Напрямки психопрофілактики віктимної поведінки особистості.

Тема 9. Особливості психологічної терапії віктимної поведінки.

1. Бондарчук О.І. Психологія девіантної поведінки: Курс лекцій. К.: МАУП, 2006. 88 С. URL: https://maup.com.ua/assets/files/lib/book/nw48.pdf.

2. Вольнова Л. М. Профілактика девіантної поведінки підлітків: навч.-метод. посібник до спецкурсу «Психологія девіацій» для студентів спеціальності «Соціальна педагогіка» у двох частинах. Ч. ІІ. Практична частина. 2-ге вид., перероб і доповн. К., 2016. 193 с.

3. Гаркавець С.О. Психологічні основи віктимології. Навчально-методичний посібник. Київ: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2023 р..170 с.

4. Максимова Н.Ю. Психологія девіантної поведінки /Н.Ю.Максимова. К.: Либідь, 2011 520 С.

5. Кошова І. В., Кресан О. Д. К 76 Психологія девіантної поведінки: Навчально-методичний посібник. Ніжин: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2021. 226 с.

6. Голіна В.В.; Головкін В.Б. та ін. Віктимологія. Навчальний посібник. Х.: Вид-во «Право», 2017. 308 с.

 

Психологія стресу та емоційного вигорання (перше заняття 15.05. 11:00-15:20)

Психологія стресу

Четвер, 15 травня · 11:00дп – 3:30пп

Часовий пояс: Europe/Kiev

Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet 

Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/gjg-kpwk-qvr

Номер телефону для приєднання до відеозустрічі: ‪(US) +1 516-261-2065, PIN-код: ‪375 519 139#

Домашнє завдання на 24.05. ознайомтесь та пройдіть тест за Госпітальною шкалою тривоги і депресії HADS https://mozok.ua/depressiya/testy/item/2711-gosptalna-shkala-trivogi--depres-HADS 

Метою курсу є:

Оволодіння здобувачами вищої освіти знаннями про психологічну сутність поняття стресу; виявити причини виникнення та механізми розвитку стресу; засвоїти основні методи діагностики стресу; здобути теоретичні знання та практичні навички здатності використовувати раціональні прийоми індивідуальної профілактики та психокорекції корекції стресу; формування професійних навичок у здобувачів зі збереження психічного здоров’я та у сфері діагностики та профілактики емоційного вигорання.

Модуль І. Теоретико-практичні підходи до вивчення поняття «стрес».

Тема 1. Особливості розвитку психологічного стресу.

Тема 2.Причини виникнення та форми прояву стресу.

Тема 3. Загальні підходи управлінням стресом.

Тема 4. Індивідуальні особливості перебігу стресу.

Тема 5. Вплив стресу на організм. Віддалені наслідки стресу.

Модуль ІІ. Психологічні особливості емоційного вигорання людини.

Тема 5. Поняття синдрому професійного вигорання.

Тема 6. Особливості діагностики емоційного вигорання.

Тема 7. Психологічні аспекти профілактики емоційного вигорання.

1. Барабой В. А. Фізіологія, біохімія і психологія стрессу. К.: Інтерсервіс, 2013. 313 с.

2. Лазуренко О.О. Психологія емоцій: підручник. К: Книга Плюс, 2018. 264 с

3. Гаммонд К. Мистецтво відпочинку. Як перевести подих у сучасному світі. Львів: Yakaboo Publishing, 2020. 256 с.

4. Губенко І. Я. Основи загальної і медичної психології, психічного здоровя та міжособового спілкування: Підручник. Київ: Медицина, 2013. 296 с.

5. Киселиця О.М., Богданюк А.М., Гуліна Л.В. Прогнозування та запобігання синдрому професійного вигорання та хронічної втоми. Молодий вчений. 2018. №3. С.89-92.

6. Когут О.О. Психологія стресостійкості особистості: Монографія. Кривий Ріг : Видавець Р. А. Козлов, 2021. 320 с.

7. Родіна Н.В. Психологія стресу, копінг-поведінки і здоров’я: навчально-методичний посібник. Донецьк: «Східний видавничий дім», 2015. 165 с.

8. Циганчук Т.В. Психологія стресу: навч. посібник. Київ: Кафедра, 2016. 216 с.


Вибіркова дисципліна для психологів третього курсу

Викладається згідно Стандарту 053 бакалавр "психологія"

Ознайомлення з альтернативними системами підготовки фахівців в галузі дошкільної освіти України і західноєвропейських країн. Вивчення перспективних напрямів удосконалення професійної підготовки вихователів у системі вищої освіти України з урахуванням прогресивних ідей професійної педагогічної освіти європейських країн. Порівняння формату професійної підготовки вихователів у країнах зарубіжжя та Україні. Виявлення форм і способів взаємозбагачення систем освіти та національних педагогічних культур.


Освітній компонент "Психологія особистості в кризових та екстремальних ситуаціях" є вибірковим для бакалаврів - здобувачів вищої освіти

Згідно Стандарту освіти впродовж вивчення дисципліни сформуються загальні компетепнтності згідно СТандарту спеціальності 053 

Освітній компонент "Психологія особистості в політиці" забезпечує ОП "Психологія" т а ОП "Політична психологія" професійними компетентностями здобувачів вищої освіти спеціальності "психологія". Під час вивчення планується  оновити у студентів загальні знання з психології та надати нові професійні знання з особлоивостей психології особистості у політиці УВкраїни та за кордоном згідно С Тандарту спеціальності 053 "Психологія".

1) Сформувати компетентності із здійснення пошуку, опрацювання та аналізу професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та 2) сформувати уміння з розробки просвітницьких матеріалів та освітніх програм, їх впровадження та отримання зворотнього зв*язку, оцінювання якості

Курс до нормативної навчальної дисципліни «Психологія менеджменту» складеної відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців освітнього рівня бакалавр, галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальність 053 Психологія

Освітній компонент "Інноваційні технологій та проектна діяльність у психології" призначений для магістрів спеціальності 053 "Психологія". Розроблений згідно Стандартів 053 "Психологія" _магістр

Компонент, що вивчається здобувачами вищої освіти ОП Міжнародна інформація спеціальності 291

Для праці над дослідження рівня "магістр"

для спеціальності 291 міжнародні відносини, суспіольні комунікації та регіональні студії

Компонент, що вивчається здобувачами вищої освіти ОП Міжнародна інформація спеціальності 291

Метою викладання навчальної дисципліни «Патопсихологія та сучасні технології психопрофілактики» є засвоєння здобувачами вищої освіти базових знань з актуальних питань патопсихології й психопрофілактики та впровадженні сучасних психопрофілактичних технологій; вивчення відхилень від норми у психічному розвитку особистості, причин їх виникнення, шляхів попередження й подолання; розробка рекомендацій, спрямованих на проведення ефективної психологічної допомоги особам, які мають проблеми у психічному здоров’ї; ознайомлення здобувачів вищої освіти з основними відмінностями відхилень у психічному розвитку від психічної норми здоров’я; формування компетентностей з попередження та подолання відхиленої від норми поведінки, спричиненої психогенними факторами, з уміння використовувати сучасні психопрофілактичні технології в процесі фахової діяльності.

Спецкурс "Особливості наукових досліджень" призначений для здобувачів рівня "бакалавр" спеціальності 053 "Психологія", четвертий курс.

В результаті опанування спецкурсом, здобувачі сформують одну із ключових компетентностей Стандарту вищої освіти для спеціальності 053 "Психологія" - здійснювати пошук інформації, у тому числі із використанням інформаційно-комунікативних технологій для вирішення професійних завдань

Компонент "Сучасна політична комунікація" призначений для студентів третього курсу спеціальності 291 "Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії" ОП "Міжнародна інформація" як основа для вивчення професійного комунікативного наповнення майбутньої професії механізмами обробки міжнародної інформації.

Компонент призначений для здобувачів третього кусу рівня "бакалавр"

В результаті вивчення компонента, здобувачі вищої освіти рівня "бакалавр" сформують одну із компетентностей, яка закладена у Стандарті для спеціальності 291 "Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії" за ОП "Міжнародна інформація" - знати природу та механізми міжнародних комунікацій.

Компонент "Методологія наукових досліджень" передбачений для здобувачів вищої освіти рівня "Магістр", перший рік навчання, спеціальність "Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії" за ОП "Міжнародна комунікація".

Протягом вивчення компонента здобувачі першого року навчання рівня "магістр" опанують новими знаннями, уміннями та навичками щодо написння наукових досліджень - анотація, есе, реферати, курсові, магістерські по мірі їх складності.

В результаті навчання будуть сформовані професійні компетентності, згідно Стандарту для спеціальності 291 рівня "магістр", одна з яких - планувати та здійснювати дослідження проблем міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій з використанням сучасних наукових методів, збирати та аналізувати необхідну інформацію, у тому числі з міжнародної комунікації, аргументувати висновки та презентувати результати власних наукових досліджень.

 

Мета і завдання навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни «Актуальні проблеми загальної і соціальної психології» є створення загальнотеоретичної бази (оволодіння загально психологічним категоріальним апаратом та діагностичним інструментарієм) для успішного вивчення наступних теоретичних, практичних і прикладних навчальних курсів професійного циклу. Ознайомлення здобувачів вищої освіти з актуальними проблемами загальної і соціальної психології, предметом та об’єктом дослідження, основними закономірностями розвитку та функціонування психіки, закономірностями поведінки і діяльності людей в умовах їх включення в соціальні групи, а також психологічні характеристики самих цих груп, набуття знань про принципи та методи психології, основні положення та досягнення української та зарубіжної науки стосовно розгляду актуальних проблем  психології.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни «Актуальні проблеми загальної і соціальної психології» є озброєння студентів-психологів такими здобутками сучасної психологічної науки, які б сприяли їх професійному становленню, а також самоактуалізації та самореалізації майбутнього фахівця; набуття відповідних загальнотеоретичних, практичних та професійних  компетентностей психолога. Зокрема, оволодіння студентами категоріально-термінологічним апаратом загальної й соціальної психології; вміння ретроспективно аналізувати вітчизняний та зарубіжний досвід у дослідженнях актуальних психологічних проблем; розвиток понятійного мислення; ознайомлення студентів з чинниками розвитку особистості, умовами її становлення у соціумі; оволодіння навичками виконання професійно-орієнтованих завдань з психології та проведення психологічних досліджень з актуальних питань загальної і соціальної психології; формування здатності до розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем у сфері психологічних наук.

Освітній компонент (курс) "Міжнародний освітній простір та основи наукових досліджень" пропонується здобувачам вищої освіти ступеню "Бакалавр" міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій освітньої програми "Міжнаролна комунікацій". У ході формування компетентностей за Стандартом 291 здобувачі набудуть інтегрованих  та загальних компетентностей, а також сформують професійні навички.

освітній компонент "Міжнародна інформація" - провідний компонент, за яким навчаються здобувачі вищої освіти за освітньо-професійною програмою "Міжнаролна інформація" спеціальності 291 "Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії" галузі 29 Міжнародні відносини.

Під час вивчення освітнього компонента розглядатиметься історія виникнення інформації, джерельна база, змістове наповнення терміну, а також буде здійснено написання тез кожним здобувачем вищої освіти.

Компетентності, які набудуть здобувачі вищої освіти - 

здатність студента працювати у міжнародному просторі;

здатність студента вчитися і оволодівати новими знаннями, характеризувати діяльність міжнародного інформаційного простору; аналізувати термінологічний апарат та джерельну базу системи міжнародної інформації у міжнародному форматі;

здатність студента застосовувати знання у практичних ситуаціях, професійно діяти у міжнародному контексті, характеризувати діяльність системи та структури міжнародної інформації та впливати на їх діяльність згідно із завданнями сфери міжнародних відносин.

Курс для студентів 2 курсу спеціальності "Психологія".