Необхідно створити курс для навчання здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта"

Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни за вибором студентів «Студія тренінгових технологій» складена відповідно для cпеціальності 012 «Дошкільна освіта» освітньо-професійного рівня «Магістр»

Предметом навчальної дисципліни є організація та проведення корекційно-розвивальних тренінгів в ЗДО.

Вибіркова навчальна дисципліна «Студія тренінгових комунікацій» дозволяє набути студентам додаткових фахових компетенцій при опануванні циклу дисциплін професійної підготовки. Програма курсу побудована на основі новітніх теоретичних, експериментальних та прикладних розробок в галузі «Психології спілкування» та «Соціальної педагогічної психології». В курсі освітлені закономірності та механізми міжособистісного спілкування, сучасні теорії та моделі професійного педагогічного спілкування.

ІІ. Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета курсу – відповідно до вимог освітньої програми та професійної діяльності керівників закладів дошкільної освіти студенти мають оволодіти навичками побудови тренінгових програм, підбором відповідних вправ та тренінгових технологій, ефективному веденню групи з метою розвитку комунікативних навичок учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти.

Основні завдання   курсу   «Студія тренінгових технологій»

полягають у:

-                  оволодінні майбутніми вихователями основними поняттями, завданнями та змістом навчальної дисципліни;

-                  розкритті сутності, завдань, змісту та форм тренінгової роботи вихователя;

-                  ознайомленні студентів з найбільш поширеними в практиці роботи з дітьми дошкільного віку методів та прийомів комунікативного спрямування;

-                  формування у студентів практичних навичок проведення тренінгових (практичних) занять з дітьми та батьками.

В процесі вивчення курсу майбутні фахівці повинні знати:

-       значення       навчальної        дисципліни        для                        фахової          підготовки, завдання курсу, основні поняття;

-       історію і теоретичні засади тренінгової діяльності;

-       поняття       про      комунікативну        діяльність,       її     мету, сутність, принципи;

-       місце та роль тренінгу в професійній діяльності;

-       принципи та методи побудови тренінгових програм;

-       структуру та методику проведення тренінгового заняття;

-       вимоги до проведення тренінгових вправ, комунікативних ігор.

 

На основі цих знань повинні бути сформовані уміння:

-      планувати та організовувати корекційно-розвивальну діяльність відповідно до потреб вихованців;

-      розробляти тренінгові (практичні) розвивальні заняття комунікативного спрямування ;

-      сприяти стимулюванню та удосконаленню розвитку комунікативних функцій у дітей та дорослих (батьків та членів педагогічного колективу);

-      здійснювати просвітницьку діяльність серед різних верств населення;

-      здійснювати самоаналіз (рефлексія) власної професійної діяльності;

-      підвищувати рівень психолого-педагогічної культури.

Організація навчальної діяльності в ході вивчення зазначеного курсу відбувається на засадах кредитно-модульної системи у поєднанні з рейтинговою технологією оцінювання, що забезпечує як системотвірний  фактор фахової підготовки, так і мотиваційний.

Тренінгові заняття спрямовані передусім на розвиток особистості, формування ефективних комунікативних умінь, засвоєння навичок як ділового спілкування майбутніх фахівців дошкільної освіти, так і неформального, формування впевненості в собі та зниження тривожності у спілкуванні, стійку мотивацію до саморозвитку, ознайомлення з тренінговими технологіями для учасників освітнього процесу ЗДО.

У процесі вивчення курсу передбачається:

розвиток комунікативних навичок, які зміцнюють соціальні зв'язки;

розвиток соціально-перцептивної чутливості, соціального уявлення про людину,

здатність       до     емпатії,      співпереживання,         створення                                  у       особистості відчуття, що її розуміють і приймають;

розвиток здатності до самоаналізу, самопізнання, навичок ведення позитивного внутрішнього діалогу про самого себе;

усвідомлення         своєї      позиції       у     спілкуванні        з одногрупниками, викладачами;

розуміння й аналіз своєї установки під час сприймання різних людей; оволодіння способами вираження своїх емоцій (як позитивних, так і

негативних);

навчання конструктивним способам виходу з конфліктних ситуацій, вираження своїх почуттів і переживань без конфліктів і насилля;

формування й розвиток здібностей прогнозувати поведінку іншого, передбачати свій вплив на нього;

формування активної соціальної позиції учасників і розвиток у них здатності ефективно взаємодіяти з оточуючими;

розвиток      уміння     й    потреби      в    пізнанні     інших                                 людей,     гуманному ставленні до них;

оволодіння навичками розробки розвивально-корекційних програм для дітей дошкільного віку;

ознайомлення з тренінговими технологіями та формування умінь конструювання тренінгів для учасників освітнього процесу ЗДО.

Завданнями курсу є розвиток умінь:

підтримувати       педагогічне       спілкування,                                           психологічно    стимулювати активність партнера;

використовувати соціально-психологічні характеристики комунікативної ситуації для реалізації своєї стратегічної лінії;

прогнозувати можливі шляхи розвитку комунікативної ситуації, в рамках якої розгортається спілкування;

психологічно        налаштовуватись         на     емоційний                                           тон                                 партнерів                                           зі спілкування;

розробляти розвивально-корекційні програми для дітей дошкільного віку;

конструювати тренінги для учасників освітнього процесу ЗДО (дітей дошкільного віку, батьків та вихователів).

 

 






Освітній компонент «Іноземна мова фахового спрямування (іншомовна комунікація)» передбачає роботу над формуванням у студентів англомовної комунікативної компетентності та покращенням навичок роботи з англомовною літературою з фаху.

Курс вибіркового блоку "Практична психологія"

Нормативна дисципліна "Організація наукових досліджень"

Для здобувачів Факультету фізичного виховання, спорту і здоров'я

ОР - другий (магістерський) рівень

Термін викладання - перший навчальний семестр

Викладач - Родінова Наталія Леонідівна, доцент кафедри ЮНЕСКО з наукової освіти

Пспеціальність 053 Психологія (психологія розвитку особистості) бакалавр

Даний курс створено для: 

–       оволодіння майбутніми учителями початкової школи дидактико-методичною та предметно-математичною компетентностями, відповідно типовим освітнім програмам з математики для учнів початкової школи

 Вибіркова дисципліна студентів 2 курсу, освітній рівень "Магістр"

   Вибіркова дисципліна студентів 2 курсу Початкова освіта

У курсі розкрито актуальні питання основних напрямів немедичної психотерапії як професійної діяльності й процесу психологічної допомоги. Представлено класичні напрями психо- терапії, такі як психоаналіз, поведінкова, клієнт-центрована, тілесна, інтерперсональна психотерапія, гештальт-терапія та інші. Сучасні напрями психотерапевтичного знання розкрито з чотирьох точок зору (суть психотерапії, генеза неврозу, техніки психотерапії й результат психотерапевтичного впливу).

У курсі розкрито актуальні питання основних напрямів немедичної психотерапії як професійної діяльності й процесу психологічної допомоги. Представлено класичні напрями психо- терапії, такі як психоаналіз, поведінкова, клієнт-центрована, тілесна, інтерперсональна психотерапія, гештальт-терапія та інші. Сучасні напрями психотерапевтичного знання розкрито з чотирьох точок зору (суть психотерапії, генеза неврозу, техніки психотерапії й результат психотерапевтичного впливу).