Предметом вивчення  навчальної дисципліни «Планування та прогнозування соціально-виховної роботи» є теоретичні та практичні основи прогнозування, діагностування, моделювання, проектування та планування соціально-виховної роботи.

Соціально-виховна робота безпосередньо пов’язана з реаліями життя, серед яких головними є необхідність швидко пристосовуватись до зовнішніх змін, забезпечення оптимального функціонування соціально-педагогічної системи та всіх її підсистем, постійний пошук резервів для розвитку. Аби розв’язати ці та багато інших питань, планування повинно бути якісним й базуватися на перспективних прогнозах розвитку соціально-виховної роботи.

Міждисциплінарні зв'язки: «Соціальне партнерство», «Методики соціально-виховної роботи», «Соціально-виховна робота за місцем проживання», «Стратегії особистісного розвитку».

Мета і завдання навчальної дисципліни:

Метою вивчення навчальної дисципліни «Планування та прогнозування соціально-виховної роботи» є – надання базових знань та науково-методичних засад з прогнозування, діагностування, моделювання, проектування, планування, моніторингу та оцінювання як технологій менеджменту та формування науково-практичних навичок розробки та впровадження засад планування та прогнозування  у соціально-виховній роботі.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Планування та прогнозування соціально-виховної роботи» є вивчення теоретико-практичних особливостей наукового супроводу прогнозування, діагностування, моделювання, проектування, планування, моніторингу та оцінювання соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю; вивчення основ соціального прогнозування у соціально-виховній роботі; вивчення основ соціального планування як сучасної технології соціально-виховної роботи; вивчення прогнозування, діагностування, моделювання, проектування, планування, моніторингу та оцінювання як технологій менеджменту соціально-виховної роботи; розуміння взаємозв’язку прогнозування, діагностування, моделювання, проектування, планування, моніторингу та оцінювання у соціально-виховній діяльності.

Основні результати навчання та компетентності, які вони формують:

ПРН. 7. Забезпечувати формування здорового способу життя дітей та молоді під час організації освітнього процесу.

ЗК.8. Здатність до безпечної життєдіяльності в освітньому середовищі з дотриманням принципів екології навколишнього середовища та особистості, здоров’язбереження та популяризації здорового способу життя.

ПРН.9. Розробляти стратегію, структуру та процедури соціально-виховної діяльності.
ПРН.18. Розробляти та впроваджувати проекти та програми соціально-виховної роботи за напрямами волонтерської роботи, роботи в ОТГ, роботи з дітьми з сімей в СЖО, роботи з обдарованими дітьми та молоддю.

ФК.1. Здатність визначати актуальні проблеми соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю, прогнозувати шляхи їх вирішення; спиратися на історико-педагогічний досвід, кращі досягнення психолого-педагогічної науки, вивчати та упроваджувати інноваційний досвід соціально-виховної діяльності.