Предметом вивчення навчальної дисципліни є сучасні підходи до формування здорового способу життя дітей та молоді, концептуальні теоретичні аспекти формування здорового способу життя, особливості соціально-педагогічної роботи з питань формування здорового способу дітей та молоді.
Міждисциплінарні зв’язки: «Соціальна педагогіка», «Технології соціально-педагогічної роботи», «Технології роботи з різними групами клієнтів», «Соціалізація особистості», «Соціологія», «Соціальна робота в громаді».
Мета – надати базові знання з теорії формування здорового способу життя, практики впровадження сучасних форм та методів соціально-педагогічної роботи щодо ФЗСЖ серед дітей та молоді у різних соціальних закладах, навчити основам розробки і оцінки проектів формування здорового способу життя.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Формування здорового способу життя» є: дослідження актуальності проблеми здоров’я і наявність способу її розв`язання, визначення причин необхідності соціальних дій щодо формування здорового способу життя; ознайомлення з чинною нормативно-правовою базою України з питань здорового способу життя, з основними аспектами соціально-педагогічної діяльності в напрямі забезпечення умов для здорового способу життя, що загальновизнані світовою спільнотою; вивчення теоретико-методологічних основ формування здорового способу життя; ознайомлення з основними засадами технології розробки та проведення тренінгів, оцінки ефективності соціальних програм з питань формування здорового способу життя; визначення напрямів та змісту соціально-педагогічної роботи з формування здорового способу життя дітей та молоді.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: основні засади сучасної теорії формування здорового способу життя; особливості формування соціальної політики суспільства сприяння здоров’ю, та її роль у формуванні здоров'я дітей і молоді; основні складники здоров`я та здорового способу життя дітей і молоді; основи законодавства України щодо формування здорового способу життя, світового досвіду формування здорового способу життя; основні соціально-педагогічні чинники ФЗСЖ дітей та молоді.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти: визначати вплив різних сфер життєдіяльності на ФЗСЖ особистості; розробляти напрями, зміст та форми соціально-педагогічної роботи з ФЗСЖ; застосувати потенціал місцевих громад щодо ФЗСЖ дітей та молоді; застосовувати теоретичну базу та практичний досвід України й інших країн для розробки тренінгів та проектів з формування здорового способу життя дітей та молоді; координувати роботу державних установ та недержавних організацій стосовно спільної діяльності у напрямі формування здорового способу життя дітей та молоді.
- Викладач: Вакуленко Олена Василівна