Теорія та історія філософії
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 03 – Гуманітарні науки |
Кількість кредитів – 6 ЄКТС |
Методи навчання: Лекція. Дискусія. Діалог. Роз’яснення. |
|
Спеціальність 031 Релігієзнавство |
Загальна кількість годин - 180 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень бакалавр
|
Лекції: |
||
50 |
10 |
||
Семінарські (практичні) заняття: |
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) Нормативна |
52 |
14 |
|
Лабораторні заняття: |
Форми поточного контролю Контрольні тематичні роботи
|
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом - 1 |
- |
- |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр ІІ |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 6 год. - самостійна робота: 4,6 год. |
78 |
156 |
Форма підсумкового контролю
Письмовий екзамен
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання - українська |
1/1 |
1/6 |
|
Передумови навчання: Вступ до релігієзнавства, Історія релігії |
Предмет вивчення навчальної дисципліни: історико-філософське знання, класичні та сучасні розділи теоретичної філософії.
Міждисциплінарні зв'язки: історія світової культури, всесвітня історія, мистецтвознавство, основи-науково-дослідницької роботи, науково-природнича картина світу.
Мета і завдання навчальної дисципліни є формування у студентів основ філософського світогляду. Під час навчання учні навчаться розуміти і цінувати роль філософського знання в самоствердженні людини, ідентифікувати соціальні та етичні проблеми, пов’язані з інформатизацією та глобалізацією сучасного світу. Вивчення філософії допоможе також зрозуміти сенс свободи і відповідальності особистості в сучасному суспільстві, розвинути навички критичної оцінки історичних подій і фактів.
II. Основні результати навчання та компетентності, які вони формують:
№ з/п |
Результати навчання |
Компетентності |
1. |
Знати значення терміну «філософія»; що є світогляд, типи світогляду, філософський світогляд, його характерні ознаки; предмет і лексикон філософії; основні розділи і функції філософії; становлення філософських вчень і концепцій в їх історико-філософському розвитку; поняттєво-категоріальний апарат традиційних розділів філософії; основні філософські проблеми в їх історичності та сьогоденні.
Вміти вільно оперувати в усній та письмовій мові основними поняттями і категоріями галузі філософського знання; організовувати процес самостійної роботи з освітньою та науковою літературою; володіти навичками критичного, компаративного аналізів філософських вчень мислителів різних історико-філософських та культурно-історичних періодів; критично осмислювати основні ідеї філософської думки і формулювати власні теоретичні аргументації і відповідно займати практичні позиції; усвідомлювати особливості формування різних методологічних традицій у філософії; осмислювати філософські вчення різних періодів та їхній вплив на тенденції розвитку сучасної світоглядної культури; міркувати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати, спостерігати, критично мислити, аргументувати думку, визначати та обирати альтернативні рішення і підходи, спілкуватись в малих та великих групах; активно та свідомо приймати участь у суспільно-політичному житті держави, бути активним громадянином своєї країни
|
• пізнавальної: формування філософських знань про термін «філософія», предмет, функції та розділи філософії, історико-філософський розвиток учень, концепцій, понять, шкіл та напрямків філософії, категоріальні визначення буття, пізнання, діалектики, метафізики, людини, історії, культури, суспільства, знайомлення зі специфікою науково-дослідницької роботи; виховання інтересу до творчої, пошукової діяльності; • практичної: розвиток читацьких умінь, навичок працювати з філософськими «першоджерелами» і критичною філософською літературою, матеріалом різного характеру; вироблення вміння використовувати самостійно здобуті знання для розв’язання визначеного навчального завдання з літератури; формування навичок пошуково-дослідницької діяльності; • творчої: формування самостійного, критичного, творчого мислення; розвиток філософських критичних, творчих та мовленнєвих здібностей, мотиваційної сфери, чутливості до нових ідей, умінь творчо підходити до розв’язання різного роду навчальних завдань; підвищення інтересу до пізнавально-пошукової діяльності; • соціальної: виховання засобами філософування в студентів розуміння умов формування особистості, її свободи і відповідальності за збереження життя, природи, культури; ролі ненасильства в історії і людській поведінці, сенсу моральних обов’язків людини по відношенню до інших і самого себе; усвідомлення різноманіття форм людського знання, співвідношення істини й хиби, знання і віри, раціонального та ірраціонального у людській життєдіяльності; особливостей функціонування знання у сучасному суспільстві, духовних цінностей, їх значень у творчості та повсякденному житті; розуміння важливості науки і техніки у розвитку цивілізації, при цьому мати уявлення про пов’язані з ними сучасні соціальні й етичні проблеми; визнання цінності наукової раціональності та її історичних типів; формування громадянської позиції; допомога у профорієнтації.
|
- Викладач: Адаменко Надія Богданівна