Мета навчальної дисципліни «Вступ у спеціальність» - формування у студентів-першокурсників всебічного та адекватного уявлення щодо психології як сфери професійної діяльності та спеціальності.

Основні завдання навчальної дисципліни «Вступ у спеціальність»:

полягають в цілеспрямованому оволодінні здобувачами вищої освіти теоретичними знаннями про академічну та практичну психологію як професіюпро основні форми та методи роботи практичного психологанапрямки та завдання роботи практичного психолога у різних сферах його діяльностісистему психологічної службипрофесійний розвиток психолога та професійно-етичні принципи його діяльності.

Мета навчальної дисципліни «Вступ у спеціальність» - формування у студентів-першокурсників всебічного та адекватного уявлення щодо психології як сфери професійної діяльності та спеціальності.

Основні завдання навчальної дисципліни «Вступ у спеціальність»:

полягають в цілеспрямованому оволодінні здобувачами вищої освіти теоретичними знаннями про академічну та практичну психологію як професіюпро основні форми та методи роботи практичного психологанапрямки та завдання роботи практичного психолога у різних сферах його діяльностісистему психологічної службипрофесійний розвиток психолога та професійно-етичні принципи його діяльності.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни «Вікова та педагогічна психологія» є розкриття специфіки психічного розвитку людини на різних етапах онтогенезу; висвітлення підходів до періодизації психічного розвитку особистості та основних психологічних закономірностей процесу навчання та виховання; навчання практичним навичкам застосування різних концепцій, методів та прийомів навчання й виховання з урахуванням психологічних закономірностей розвитку особистості в умовах навчально-виховного процесу та його цілей. Знання, здобуті при вивченні курсу «Вікова та педагогічна психологія» є підґрунтям для подальшої поглибленої фахової підготовки здобувачів вищої освіти.

Організаційною формою прикладної психології у тій чи іншій сфері суспільного життя і виробництва є психологічна, соціальна або
соціально-психологічна служба.
Психологічна служба – це цілісна структурована сукупність закладів, установ, підрозділів і посад, що входять до єдиної субординативної
системи (як частина більш загальної системи), основу якої складають фахівці у галузі прикладної (практичної) психології і яка має специфічні
та єдині мету, завдання і методи роботи. Зазвичай психологічна служба являє собою сукупність методичних і практичних центрів, спеціалі-
зованих консультативних кабінетів, спеціальних закладів соціально-психологічної реабілітації, включає посади консультантів, радників,
аналітиків, психологів, соціальних працівників.
Основною метою діяльності психологічної служби є підвищення ефективності діяльності персоналу та (або) споживачів послуг (клієнтів) засо-
бами прикладної психології і, одночасно, захист їхнього психічного здоров’я і соціального благополуччя.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни “Психологічне благополуччя та якість життя” є становлення професійного мислення психолога щодо діагностики та вирішення практичних завдань психокорекційної роботи з підвищення рівня психологічного благополуччя та якості життя особистості, формування навичок складання психокорекційної програми та використання методологічного інструментарію для проведення профілактичних та психокорекційних заходів майбутнім фахівцем. 

У процесі створення програми курсу були сформовані його основні питання та завдання:                                                                                                                1. Ознайомити студентів з явищами психологічного благополуччя та якості життя, їх факторами, принципами, особливостями формування в процесі онтогенезу.                                                                                                    

 2. Розкрити сутність психологічних чинників формування психологічного благополуччя та якості життя на різних стадіях вікового розвитку.                         

3. Сформувати уміння та навички використовувати різноманітні методи, прийоми психологічної діагностики рівня психологічного благополуччя та якості життя  особистості;                                                                                     

4. Сформувати уміння та навички використовувати різноманітні методи, прийоми професійного консультування з питань підвищення рівня психологічного благополуччя та якості життя особистості клієнта та складання психопрофілактичних комплексів чи психокорекційної програми.

Курс призначений для заочної та денної форми навчання освітньо - кваліфікаційного рівня "бакалавр"

Змістом дисципліни є теорія та практика  організації психологічної служби, її завдання, структура та функції, напрямки, методи та форми роботи практичних психологів в різних галузях.

Метою викладання навчальної дисципліни є розкриття змісту та специфічних особливостей психологічної реабілітації клієнтів, що мають досвід участі в бойових діях чи збройних конфліктах і членів їх родин, а також підготовка студентів до свідомого та вмілого використання принципів психологічної реабілітації та вибору змісту, форм та методів психологічної допомоги такій категорії клієнтів.

Основи нейрофізіології дисципліна, яка дозволяє студентам опанувати складні процеси функціонування психіки на різних рівнях будови головного мозку.

Мета викладання навчальної дисципліни «Психологічна реабілітація посттравматичних розладів»полягає у розкритті сутності, структури, видів, функцій, принципів і значення психологічної реабілітації посттравматичних розладів, розробці рекомендацій, спрямованих на профілактику розвитку та психологічну допомогу особам з ПТСР.

Завданнями вивчення дисципліни «Психологічна реабілітація посттравматичних розладів» є становлення професійного мислення психолога щодо діагностики та вирішення практичних завдань психологічної реабілітації дорослих та дітей з посттравматичними розладами, формування навичок складання реабілітаційної програми та використання методологічного інструментарію для подолання ПТСР майбутнім фахівцем. 

У процесі створення програми курсу були сформовані його основні питання та завдання:

  1. Ознайомити студентів з базовими теоретичними положеннями психологічної реабілітації, та роботі з ПТСР, зокрема, сформувати у студентів знання про феномен ПТСР.
  2. Сприяти оволодінню студентами методів діагностування ПТСР.
  3. Сформувати у студентів знання про детермінанти розвитку та протікання посттравматичних розладів.
  4. Ознайомити студентів з дієвими напрямами психотерапії у психологічній реабілітації клієнтів с ПТСР.
  5. Підвищити рівень сформованості особистісних детермінант, актуалізації та закріплення професійно важливих знань, а також активізації раніше сформованих вмінь, навичок та особистісних якостей для профілактики розвитку посттравматичного стресового розладу у дорослих та дітей.
  6. Навчити студентів практично використовувати базові знання, вміння і навички побудови професійної взаємодії з клієнтами з ПТСР у процесі фахової діяльності.
  7. Підвищити рівень сформованості стресостійкості та навичок самореабілітації у повсякденному житті.
  8. Активізувати у студентів мотиви професійного зростання, самоактуалізації, самовдосконалення та розвитку психологічного благополуччя.
  9. Навчити студентів самостійно створювати реабілітаційну програму та підбирати методологічний інструментарій для психологічної реабілітації чи профілактики ПТСР.
  10. Навчити студентів самостійно опрацьовувати необхідну літературу.

 

Дисципліна “Реабілітаційна психологія” орієнтована на розкриття змісту та специфічних особливостей реабілітаційної психології, психологічної реабілітації клієнтів, а також підготовка студентів до свідомого та вмілого використання принципів психологічної реабілітації та вибору змісту, форм та методів психологічної допомоги.

Для досягнення мети курсу «Реабілітаційна психологія» потрібно розв’язати такі завдання: забезпечити ґрунтовне оволодіння знаннями, які відображають змістові особливості психологічної реабілітації осіб; сприяти формуванню умінь та навичок ефективного надання психологічної допомоги та проведення психореабілітаційної роботи.

Предметом вивчення  навчальної дисципліни «Психологічна реабілітація в ситуації життєвих криз» є феноменологія життєвих криз та напрями психологічної реабілітації особистості під час переживання життєвих криз з використанням спеціальних засобів, прийомів та методів.

Сучасна психологія представлена численними напрямками та школами, серед яких провідне місце займає психоаналіз. Предметом вивчення дисципліни “Основи психоаналізу” є теоретичні, методологічні та практичні засади психоаналізу як напрямку сучасної психології та психотерапії.

Змістово курс пов’язаний із загальною, віковою психологією, соціальною психологією, психотерапією тощо та орієнтований на розгляд як теоретичних питань (теоретичні та методологічні положення психоаналізу, зміст та сутність основних його положень та категорій тощо), так і формування практичних навичок психологічної допомоги особистості в рамках психоаналітичного підходу.

Програмно-цільові установки спецкурсу з психосоматики визначаються
відповідно до вимог професійної діяльності психолога.
Предметом вивчення спецкурсу “Психосоматика травми” є зміст та
особливості психосоматичних проявів різного роду травм.
Міждисциплінарні зв’язки. Змістово курс пов’язаний із загальною, віковою
психологією, соціальною, основами психосоматики тощо і забезпечує практичне
спрямування, засвоєних в рамках цих дисциплін теоретичних понять.
Програма спецкурсу “Психосоматика травми” складається з таких змістових
модулів:
І. Основи психосоматики психічної травми.
ІІ. Основи психосоматики фізичної травми.
Метою вивчення спецкурсу “Психосоматика травми” є розкриття змісту та
особливостей психосоматики різного роду психічних та фізичних травм та
підготовка студентів-психологів до свідомого та вмілого використання принципів та
засобів консультативної та психокорекційної роботи в роботі з різними групами
клієнтів, що проявляють психосоматичні розлади.

Для заочної форми навчання