- Викладач: Александренко Вікторія Вікторівна
- Викладач: Ліпницька Інна Миколаївна
- Викладач: Ліпницька Інна Миколаївна
- Викладач: Блєдних Тетяна Юріївна
- Викладач: Урис Тетяна Юріївна
- Викладач: Урись Тетяна Юріївна
Курс історії української літератури (література радянського періоду 50-80 рр. ХХ ст. та література Незалежної України) для спеціальності 035 Філологія (українська мова та література), 7 та 8 семестри 2022-2023 н.р.
- Викладач: Григоренко Ірина Василівна
Курс історії української літератури (література радянського періоду 50-80 рр. ХХ ст. та література Незалежної України) для спеціальності 014 Середня освіта (7 та 8 семестри 2022-2023 н.р.)
- Викладач: Григоренко Ірина Василівна
- Викладач: Урис Тетяна Юріївна
- Викладач: Урись Тетяна Юріївна
- Викладач: Урис Тетяна Юріївна
- Викладач: Урись Тетяна Юріївна
|
2.1. Мета – долучити здобувачів вищої освіти до фундаментальних цінностей української літератури; озброїти їх знаннями про перебіг літературного процесу, про найважливіші етапи розвитку сучасної української літератури; навчити критично оцінювати художні твори в історико-культурному контексті; сприяти формуванню особистості, її духовно-ціннісних орієнтацій, естетичного смаку. |
|
2.2. Завдання: – ознайомити з кращими художніми відкриттями, сприяти перетворенню духовних цінностей, закарбованих у літературних творах, на індивідуальний досвід здобувачів вищої освіти; – навчити сприймати літературний твір як мистецьке явище, розуміти його художню своєрідність, аналізувати його в контексті розвитку української та світової культури; – сформувати навички самостійної роботи з художнім текстом, зі словниково-довідковою літературою; – розвивати і вдосконалювати комунікативну вправність під час обміну думками про художні твори й мистецьку цінність здобутків сучасної української літератури та світового мистецтва загалом; – виховувати повагу до культурних надбань і традицій інших націй.
2.3. Відповідно до вимог освітньо-професійної (освітньо-наукової) програми та результатів навчання здобувачі вищої освіти повинні володіти наступними компетентностями: |
|
Знати: – місце сучасної української літератури у світовому мистецтві та її визначні твори; – найважливіші факти літературного процесу в Україні початку ХХІ століття, основні тенденції розвитку новочасної української літератури; – місце і значення кожного твору в доробку письменника та літературному процесі; – особливості та представників сучасної української драми; – періодизацію постмодерного періоду в сучасній українській літературі, його ознаки; – поняття «феміністична література» та її особливості (О. Забужко, Є. Кононенко, М. Матіос, Г. Вдовиченко, С. Талан та ін.); – особливості авторського стилю сучасних українських поетів-піснярів (Ю. Рибчинський, С. Галябарда, М. Луків, В. Крищенко, А. Демиденко та ін.); – стильові особливості прози провідних письменників-постмодерністів новочасної української літератури; – мистецькі напрями, які репрезентують сучасні українські письменники з метою застосування знань у процесі професійної діяльності та навчання.
|
|
Уміти: – виявляти основні ознаки й домінанти творів, характеризувати художні особливості митця на різних етапах його творчого шляху, індивідуальний стиль, основні світоглядні ідеї письменника, щоб оволодівати сучасними знаннями; – аналізувати твір, ураховуючи його художню, естетичну цілісність, авторську позицію, сучасне прочитання; – зіставляти різні критичні погляди на твори письменника, доводити, аргументувати свої твердження про твір, бути самокритичним; – визначати основну проблематику, сюжет, систему образів визначених творів; порівнювати твори, що належать до різних національно-культурних традицій, виявляти авторську позицію; – розрізняти, оцінювати, обговорювати конфлікти й чинники духовного життя літературних героїв; – опрацьовувати та аналізувати інформацію з різних критичних джерел; – визначати специфічні риси літератури певного періоду – використовувати у професійній діяльності системні знання про еволюцію напрямів, жанрів і стилів, чільних представників та художні явища в сучасній українській літературі. |
|
Практичні навички: – аналізувати художній твір в єдності форми і змісту; – критично осмислювати аналізовані твори; – укладати повідомлення проблемного характеру на літературну тему; – укладати конспект літературно-критичних статей, зміст реферату.
Загальні компетентності:
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
|

- Викладач: Бикова Тетяна Валеріївна
- Викладач: Галак Інна Петрівна